» آخرین اخبار » گیلان » صادرات ۹ محموله گیاهان زینتی از گیلان
صادرات ۹ محموله گیاهان زینتی از گیلان

صادرات ۹ محموله گیاهان زینتی از گیلان

مهر ۳, ۱۴۰۳ 0۰


صالح محمدی گفت: صادرات گل و گیاه یک بازار تجارتی پرطرفدار و محبوب در تمام کشور‌های جهان است و از این رو صنعت گل و گیاه در ایران هم به یک بازار پر. رونق تبدیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تولید انواع گل و گیاه و درخت و درختچه‌های زینتی فرصت خوبی برای کسب و کار و کارآفرینی ایجاد کرده است، گفت: مجموعه‌هایی که در حوزه تولید و پرورش، بازرگانی و صادرات، توزیع و فروش انواع گیاهان زینتی فعالیت دارند، نقش مهمی در پویایی این صنعت ایفا می‌کنند و باید مورد توجه قرار گیرند.
محمدی با بیان اینکه گیلان ظرفیت بالقوه‌ای برای پرورش گل و گیاه زینتی دارد، اضافه کرد: با توجه به شرایط و اقلیم مناسبی که در این استان وجود دارد می‌توان با استفاده از فناوری‌ها و روش‌های جدید، این صنعت را بیش از قبل توسعه داد.
وی از وجود حدود هزار هکتار گیاهان و درخت و درختچه‌های زینتی در فضای آزاد گیلان خبر داد و افزود: میزان تولید گیلان ۳۲.۸ میلیون گلدان، بوته، شاخه و اصله گزارش شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه چابکسر پایتخت درخت و درختچه زینتی ایران است، گفت: در گیلان بالغ بر ۴ هزار نفر بهره‌بردار در فضای آزاد به کشت و کار مشغول هستند.
محمدی با اشاره به سهم صادرات گیاهان زینتی بیان کرد: گیاهان زینتی از استان گیلان به کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و. صادر می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از صادرات ۹ محموله گیاهان زینتی این استان خبر داد و اضافه کرد: بر اساس داده‌های آماری در مجموع ۱۶۸.۵۲ تن متناسب با ۱۵۶۰۳ اصله درخت و درختچه از گیلان به کشور‌های حاشیه خزر صادر شده است.
به گفته محمدی، افرا، نوئل، شمشاد طلایی، یاس هلندی، میخک، کنف، فیتونیا، تویا آمریکایی، توری و ژونی‌پروس تنها بخشی از انواع گیاهان زینتی صادراتی است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×