» آخرین اخبار » گیلان » دفاع مقدس شرایط تمدنی جدید را برای اسلام رقم زد
دفاع مقدس شرایط تمدنی جدید را برای اسلام رقم زد

دفاع مقدس شرایط تمدنی جدید را برای اسلام رقم زد

مهر ۳, ۱۴۰۳ 0۰


سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور ایثارگران و مسئولین و مقامات قضائی بخش سنگر در حسینیه دادگستری این شهر برگزار شد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مدل جدیدی از تولید علم و معرفت و… داشتیم گفت: در حوزه اقتصادی مدل جدیدی داشتیم که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند.  

وی با اشاره به اینکه همچنین در دوران هشت ساله جنگ در عرصه اجتماعی به تولیدات خوبی دست یافتیم گفت: رزمنده ها عاشق فرمانده خودشان بودند و تعامل خوبی با هم داشتند و با توجه به جذبه مدیریتی که وجود داشت فرماندهان نیز به دنبال شأن جداگانه ای برای خود نبودند.  

بایرامی با تاکید بر اینکه کارشناسان می بایست در ازاء هر حرکتی که در دوران دفاع مقدس شده کارشناسی کرده و بنشینند و بنویسند که چگونه در آن دوران که خیلی از این مدیریت ها انجام شده اکنون می تواند ما را از بحران نجات دهد.  

وی ادامه داد: شهدای دفاع مقدس و بعد از آن شهدای مدافع حرم و سلامت و امنیت و … در متن همین مردم و جامعه زندگی کرده اند و بسیاری از رزمندگان ما بودند که حق مسلم خودشان را هم نمی گرفتند چرا که شهدا هرگز برای خود حقی قائل نبودند.

بایرامی تصریح کرد: ما اینگونه تفکر را که مانند یک تفکر عالی بر مبنای تفکر اسلامی است باید در جامعه سرایت دهیم چرا که قرار است به حاصل زحمات همه انبیا و اولیا برسیم و همه آن در هشت سال دفاع مقدس دیده شد.  

بایرامی اضافه کرد: این روح بی نظیر امام خمینی و مرد تاریخی ما به همراه رزمندگان، فرماندهان، مردم و دولت بودند که پای این قضیه ماندند و بعد از گذشت هشت سال نبرد بر سکوی پیروزی ایستادیم و سازمان ملل نیز در نهایت اعتراف کرد که صدام آغاز کننده جنگ بوده است.  

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه های قرآنی که به ما می گوید، باید آمادگی رویارویی با هر دشمنی را داشته باشیم و بدانیم که دست خدا یاریگر حق است.  

بایرامی گفت: امروز متاسفانه خیلی ها برای گرفتن پست و مقام و جایگاه سر و دست می شکنند و یا برای به دست آوردنش رشوه میدهند اما در دوران جنگ دیگری دیگری را جلو می انداخت و او را بهتر از خود معرفی میکرد.  

وی افزود: آن دوران عناوین و عنوان ها و درجه ها و … مانع تفکر متعالی اسلامی دین نبود.  

بایرامی ادامه داد: هر کجا که خدمت می کنید به دور از هر پست و مقام و منسبی که دارید باید آنجا را ثقل جمهوری اسلامی بدانید.  

وی با تاکید بر اینکه ما مدیون دوران دفاع مقدس هستیم چون شرایط تمدنی جدید را برای اسلام رقم زد و ما را به سرمنزل های بزرگ دنیا رساند گفت: این خدمات ناشی از آن روح بزرگ امام خمینی، جانفشانی رزمندگان و مدل فرماندهی بود که در دوران دفاع مقدس وجود داشت.

 

 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×