» آخرین اخبار » گیلان » رادیو تالشی ۲۰ ساله شد
رادیو تالشی ۲۰ ساله شد

رادیو تالشی ۲۰ ساله شد

مهر ۲, ۱۴۰۳ 0۰


روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان اعلام کرد: کانال تالشی (رادیو تالشی سابق) در واپسین روز‌های شهریور ۱۳۸۳ با هدف تقویت و حفظ نفوذ معنوی ایران اسلامی در بین تالشان جمهوری آذربایجان، در این مرکز افتتاح شد.

این کانال رادیویی زیرمجموعه شبکه سحاب معاونت برون مرزی (گروه قفقاز و آسیای میانه) است که تأسیس آن، از همان آغاز با استقبال نخبگان، گروه‌ها و انجمن‌های تالشی ایران و جهان همراه شد. همراهی و حمایتی که همچنان ادامه دارد. شاهد این مدعا، برنامه‌هایی است که با صدا و تصویر شخصیت‌های برجسته تالشی ایران و جهان از کانال تالشی پخش می‌شود. این اقبال عمومی، فرصت مغتنمی را ایجاد کرده است تا ظرفیت نخبگان جامعه تالش برای جریان سازی‌های تبیین گرایانه به خصوص تولید انواع محتوا‌های رسانه‌ای به خدمت گرفته شود.

بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تالش ساکن در جنوب جمهوری آذربایجان از طریق فرکانس‌های رادیویی AM (۷۰۲) و FM (۱۰۱.۳) و نیز جمعیتی افزون بر ۵۰۰ هزار نفر تالش ساکن روسیه و اروپا به واسطه فضای مجازی، مخاطب برنامه‌های ۲ ساعته کانال تالشی با موضوعات سیاسی، دینی و فرهنگی هستند.

سیاست اصلی کانال تالشی، اطلاع رسانی به تالشان جهان درباره حقایق نظام جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام، تبیین اهداف جبهه ضد ایرانی و نیز حفظ و تعمیق نفوذ معنوی ایران در بین تالشان جهان از طریق پیوند‌های هویتی است. این مهم همواره در ۲۰ سال گذشته جزء دستور کار اصلی کانال تالشی قرار داشته است.

اگرچه در سالیان اخیر چندین کانال و شبکه فرامرزی با مالکیت‌های مختلف در بستر اینترنت تولید محتوای تالشی را آغاز کردند، اما کانال تالشی رسانه ملی به جهت سابقه، کیفیت تولیدات و منظومه انتشار همواره به عنوان رسانه‌ای معتبر و مرجع برای تالشان جهان مورد وثوق بوده است.

به جز برنامه‌های خبری و سیاسی که در تولید آنها از گزارش و اظهارنظر کارشناسان استفاده می‌شود، برنامه‌هایی همچون راهی به سوی نور (تفسیر نور حجت السلام قرائتی)، حکمت‌های نهج البلاغه، نور امید (ویژه مهدویت) و عطر ماندگار (بیانات رهبر معظم انقلاب) و نیز برنامه‌های ایران دُخت (معرفی زنان موفق ایرانی) و به ایران بیا (با محوریت گردشگری در ایران) نیز به صورت هفتگی از کانال تالشی پخش می‌شود.

اختصاص تریبون به نخبگان تالشی خارج از ایران در برنامه با بزرگان تالش، انعکاس افتخارآفرینی‌های تالشان ایران در قالب برنامه من تالشم، تازه‌های ادبی و موسیقی تالش در برنامه ادبیات و نوای تالشی و نیز واکاوی موضوعات روز تالشان در برنامه مجله تالشان از دیگر برنامه‌های گنجانده شده در جدول پخش کانال تالشی است.

کانال تالشی که در انواع سکو‌های بین المللی فضای مجازی نیز فعالیت دارد، در افق جدید و ذیل سند تحول رسانه، برای ورود به عرصه‌های جدید تولید محتوا به خصوص در بخش تصویری برنامه ریزی کرده است تا با تقویت مرجعیت رسانه‌ای در سطح بین الملل، نگاه جامعه تالشان جهان را همچنان به خود معطوف کند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×