» آخرین اخبار » گیلان » کاهش بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در گیلان
کاهش بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در گیلان

کاهش بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در گیلان

مهر ۲, ۱۴۰۳ 0۰


پیمان عبداللهی‌فر، معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان گفت: طی سال زراعی کنونی (از مهر پارسال تاکنون) افزون بر ۴۳ هزار کشاورز در استان محصولات کشاورزی خود اعم از زراعی، دامی، باغی، شیلاتی و زنبور عسل را بیمه کردند.

او با بیان اینکه در این مدت شالیکاران بیشترین بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی گیلان را به خود اختصاص دادند، افزود: ۲۳ هزار و ۴۵۰ نفر از شالیکاران گیلانی در سال زراعی ۱۴۰۳ افزون بر ۱۹ هزار هکتار از اراضی زیر کشت خود را بیمه کردند.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی گیلان با این حال، از کاهش بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در این استان نسبت به سال زراعی ماقبل خبر داد و تصریح کرد: سال زراعی قبل در مجموع ۵۴ هزار کشاورز در استان بیمه‌نامه خریداری کرده بودند که ۳۲ هزار و ۴۵۰ نفر آنها با ۲۷ هزار هکتار اراضی برنجکار بودند.

عبداللهی‌فر افزایش حق بیمه، وضعیت اقتصادی کشاورزان و کشت برنج اولویت نخست آنان، پرداخت دیرهنگام غرامت و تعهدات کم بیمه‌ای را از دلایل کاهش بیمه‌گذاری محصولات کشاورزی در گیلان در سال زراعی کنونی نسبت به سال قبل اعلام کرد.

به گفته او، امروز نیاز است تا دولت حق بیمه محصولات کشاورزی را کاهش داده و تعهدات واقعی‌تر شود ضمن اینکه اعتبارات برای پرداخت غرامت بهنگام در اختیار صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گیرد.

منبع: ایرنا



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×