» آخرین اخبار » فناوری » اخطار به‌روزرسانی iOS 17.7 برای همه کاربران آیفون صادر شد
اخطار به‌روزرسانی iOS 17.7 برای همه کاربران آیفون صادر شد

اخطار به‌روزرسانی iOS 17.7 برای همه کاربران آیفون صادر شد

مهر ۱, ۱۴۰۳ 0۰


اپل  iOS 17.7 را همراه با هشداری مبنی بر به‌روزرسانی آیفون منتشر کرد. دلیل این هشدار این است که iOS 17.7 با لیست بزرگی از ۱۶ اصلاح امنیتی مهم برای همه کاربران آیفون همراه شده است. 
 
به گزارش ایتنا، این شرکت اطلاعات زیادی در مورد مشکلی که در iOS 17.7 رفع شده ارائه نکرده است، با این هدف که به افراد فرصت دهد تا به‌روزرسانی کنند و از دسترسی مهاجمان به جزئیات آن جلوگیری شود. اپل گفته است که به‌روزرسانی iOS 17.7 «اصلاحات امنیتی مهمی را ارائه می‌کند و برای همه کاربران توصیه می‌شود». 
 
ارتقای iOS 17.7 اپل در کنار iOS 18 منتشر شد که شامل بسیاری از رفع‌های امنیتی مشابه می‌شود. به‌روزرسانی iOS 17.7 برای کاربرانی است که می‌خواهند قبل از ارتقا به آخرین نرم‌افزار اپل قدری منتظر بمانند. 
 
چه نقیصه‌ای در iOS 17.7 رفع شده است؟ 
اپل در صفحه پشتیبانی خود توضیح داده است که از میان نقص‌های رفع شده در iOS 17.7، دو نقص در هسته مرکزی سیستم عامل iOS است. اولین مورد با نام CVE-2024-44165، می‌تواند نشت ترافیک شبکه را در خارج از یک تونل VPN ببیند. دومی، با نام CVE-2024-4419، می‌تواند به یک اپ اجازه دسترسی غیرمجاز به بلوتوث را بدهد. 
 
این به‌روزرسانی iOS 17.7 همچنین دو مشکل را در Shortcuts که می‌توانستند داده‌ها را رویت‌پذیر کنند برطرف می‌کند. نقصی در حساب‌های ایمیل، که به‌عنوان CVE-2024-40791 مورد اشاره قرار گرفته است، می‌تواند منجر به دسترسی اپ به اطلاعات مخاطبین کاربر شود. 
 
در همین حال، یک مشکل در قسمت  Accessibility، به نام CVE-2024-44171، می‌تواند به مهاجمی که دسترسی فیزیکی به دستگاه قفل‌شده پیدا کرده است اجازه دهد تا دستگاه‌های مجاور را از طریق قابلیت‌های دسترس‌پذیری کنترل کند.

 

شان رایت، رئیس امنیت اپلیکیشن در Featurespace، می‌گوید: به نظر می‌رسد اکثر این آسیب‌پذیری‌های رفع‌شده در iOS 17.7 بر دسترسی‌پذیری یا حریم خصوصی تأثیرگذار بوده‌اند. بنابراین، از دیدگاه وی، آنها برای مهاجمان ارزش زیادی ندارند. 
 
با این حال، به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم هستند، به خصوص اگر از آیفون خود برای کار استفاده می‌کنید از دست دادن در دسترس‌بودن مایه نگرانی خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع، او به کاربران آیفون توصیه می کند که «به آخرین نسخه iOS 17 به روز کنند یا به iOS 18 ارتقا دهند». 
 
این آپدیت iOS 17.7 اپل برای آیفون XS به بعد، آیپد پرو ۱۳ اینچی، آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی نسل ۲ و جدیدتر، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، آیپد پرو ۱۱ اینچی نسل اول و جدیدتر، آیپد ایر نسل سوم و بعد، آیپد نسل ۶ به بعد، و آیپد مینی نسل پنجم به بعد ارایه شده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×