» آخرین اخبار » گیلان » بازگشت پیکر پاک معلم شهید گیلانی
بازگشت پیکر پاک معلم شهید گیلانی

بازگشت پیکر پاک معلم شهید گیلانی

مهر ۱, ۱۴۰۳ 0۰


پیکر مطهر معلم شهید «یعقوب دولتی» در عملیات تفحص اخیر در شلمچه کشف و هویت او بعد از ۳۸ سال با آزمایش DNA شناسایی شد.

پیکر پاک این شهید والامقام که تا پیش از این در منطقه مانده بود و جاویدالاثر نامیده می‌شد، به تازگی توسط گروه مجهز تفحص شهدا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشف، هویت شهید با آزمایش DNA شناسایی و به سپاه شهرستان ماسال اعلام شد. 

شهید یعقوب دولتی متولد سال ۱۳۴۵ در روستای میله سرا ماسال که در رشته آموزش ابتدایی در مرکز تربیت معلم رودسر تحصیل می‌کرد، در سن ۲۰ سالگی در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت رسید.

فرازی از وصیتنامه شهید یعقوب دولتی

در بخشی از وصیتنامه این شهید بزرگوار آمده است:

«خدایا تو را سپاس می‏گویم که مرا در چنین برهه‏ای از زمان آفریدی و نعمت جهاد را به من ارزانی داشتی و این یکی از الطاف خفیه توست. اگر بسیار زیاد سجده کنیم نمی‏توانیم شکر نعمات بی‏شمار تو را به جای آوریم. خدایا این عزت، مرا بس که بنده تو باشم و این فخر مرا بس که پروردگار من باشی تو آن چنانی که دوست دارم پس مرا چنان کن که دوست داری».

مهمان داریم/ بازگشت پیکر پاک معلم شهید گیلانی

به گفته سرهنگ پاسدار جمال رضادوست فرمانده سپاه شهرستان ماسال، مراسم وداع با پیکر مطهر این معلم شهید غروب امروز (یکشنبه یک مهر) ساعت ۱۸:۳۰ در مسجد جامع شاندرمن و ساعت ۱۹:۳۰ در مسجد جامع ماسال برگزار می‌شود.

سرهنگ پاسدار جمال رضادوست فرمانده سپاه شهرستان ماسال

او افزود: پیکر پاک شهید تازه تفحص شده گیلانی ساعت ۹ صبح فردا (دوشنبه ۲ مهر ماه) با مراسم نظامی از جلوی مقر سپاه ناحیه ماسال تشییع و در گلزار شهدای این شهرستان تدفین به خاک سپرده می‌شود.

شهرستان ماسال در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×