» آخرین اخبار » گیلان » معضلی بزرگ به نام معتادان متجاهر در استان گیلان
معضلی بزرگ به نام معتادان متجاهر در استان گیلان

معضلی بزرگ به نام معتادان متجاهر در استان گیلان

شهریور ۲۱, ۱۴۰۳ 0۰


 اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: ساماندهی، جمع‌آوری، نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر برای ایجاد امینت روانی و فرهنگی، حفظ آبرو کشور و استان لازم است.

او افزود: فرمانداران شهرستان‌های گیلان همکاری‌های لازم را در خصوص بررسی و اعلام آمار دقیق معتادان متجاهر شهرستان و کمک به تأمین هزینه درمان از طریق شهرداران، دهیاران، خیران، بخش خصوصی و … داشته باشند و همکاری لازم را با اداره کل بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر به عمل آورند.

استاندار گیلان به نقش دستگاه‌های اجرایی و عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در درمان و ساماندهی معتادان متجاهر در این استان اشاره و تصریح کرد: در غرب و شرق گیلان باید شهرداران و فرمانداران بعد از مشخص کردن تعداد معتادان متجاهر، مکانی را برای جانمایی مراکز درمان معتادین مشخص کنند.

به گفته عباسی، این امر باید تا پایان شهریور ماه تحقق یافته و سپس با همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر دستگاه‌ها این امر را اجرایی کنند.

او با تأکید بر نبود مشکل در تأمین اعتبارات لازم به منظور ساخت مراکز ترک اعتیاد معتادان متجاهر در گیلان گفت: مراکز آموزشی و مدارس نباید محلی برای درمان معتادان و ایجاد مراکز ترک اعتیاد شود، لذا آموزش و پرورش حق دادن چنین مجوزی را ندارد.

استاندار با بیان اینکه تمامی مسیر‌های منتهی به مدارس گیلان در آستانه سال تحصیلی جدید باید از معتادین متجاهر پاکسازی شوند، افزود: در این بین آموزش و پرورش باید اعلام نظر کند، زیرا باید تمامی خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف مدارس استان فضایی پاک باشد.

به گفته عباسی، سهم شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید در ساخت مراکز درمان اعتیاد مشخص شود و شهرداری‌ها موظفند سرانه خود را پرداخت کنند.

او معتادان متجاهر در استان گیلان را یک معضل بزرگ برشمرد و تصریح کرد: مهمترین راه برای کاهش آمار معتادان انجام کار‌های پیشگیرانه است، از این رو نیروی انتظامی از ظرفیت مردمی برای دستگیری و شناسایی معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر استفاده کند.

استاندار گیلان همچنین گفت: تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید مسیر‌های ورودی انتقال مواد مخدر به استان را به‌طور دقیق شناسایی کرده و با اتخاذ تصمیماتی قاطع، فضا را برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کنیم و در این بین نقش رسانه بسیار مهم است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×