» آخرین اخبار » فناوری » پورشه دو تریم‌ جدید به خودروی برقی ماکان ۲۰۲۵ خود افزود
پورشه دو تریم‌ جدید به خودروی برقی ماکان ۲۰۲۵ خود افزود

پورشه دو تریم‌ جدید به خودروی برقی ماکان ۲۰۲۵ خود افزود

شهریور ۴, ۱۴۰۳ 0۰


پورشه اعلام کرد که دو تریم را به خط تولید ماکان ۲۰۲۵ تمام الکتریکی خود اضافه کرده است که طیف وسیع‌تری از آپشن‌ها را در مورد عملکرد، کارایی و مقرون به صرفه بودن در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این خودروساز چند سالی است که مدل‌های EV را برای رانندگان علاقه‌مند به حذف سوخت‌های فسیلی ارائه می‌کند و از فناوری‌های چشمگیر در سری پورشه تایکان استفاده می‌کند، اما معرفی سری ماکان تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۳ حضور این برند را در بازار خودروهای الکتریکی با دو خودرو باتری‌دار شاسی‌بلند کراس‌اوور لوکس کامپکت آن ارتقاء بخشید: ماکان ۴ الکتریک و ماکان توربو الکتریک.
 
 ماکان ۴S و دیفرانسیل‌عقب به این تریم‌ها در سری خودروهای ۲۰۲۵ ملحق خواهند شد. علاوه بر این، پورشه در حال اضافه کردن یک بسته طراحی جدید آفرود به عنوان یک آپشن برای هر چهار مدل است.
 
پورشه در حال حاضر برای هر دو تریم جدید سفارش می‌گیرد و انتظار می‌رود تحویل آن در ایالات‌متحده در اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز شود. بنا بر اعلام این شرکت، ماکان ۴S  از نظر ساختار چیزی بین ماکان ۴ الکتریک و ماکان توربو الکتریک است، که البته از قیمت پایه خرده‌فروشی آن نیز این واقعیت پیداست: قیمت آن ۸۴۹۰۰ دلار است. ماکان، که به تریم دیفرانسیل عقب (RWD) این سری گفته می‌شود، از ۷۵۴۰۰ دلار شروع می‌شود – که پایین‌ترین قیمتی است که تاکنون برای این سری تولید شده است.
 

ماکان RWD بر صرفه‌جویی تمرکز دارد، در حالی که ماکان ۴S بر افزایش قدرت متمرکز است
 
خودروی برقی ماکان دیفرانسیل‌عقب جدید سبک‌ترین نوع در میان این چهار تریم است که تقریباً ۲۵۰ پوند (۱۱۳ کیلوگرم) وزن کمتری نسبت به ماکان ۴ دارد. موتور محور عقب آن همان موتوری است که در ماکان ۴ استفاده می‌شود و می‌تواند تا ۳۳۵ اسب بخار نیرو تولید کند. هنگام استفاده از کنترل پرتاب، ماکان RWD  می‌تواند تا ۳۵۵ اسب‌بخار قدرت اوربوست، با حداکثر گشتاور ۴۱۵ پوند-فوت، تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۵.۴ ثانیه و حداکثر سرعت پیست ۱۳۶ مایل در ساعت (۲۱۹ کیلومتر در ساعت) است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×