» آخرین اخبار » یادداشت » ترفند روانی برای جبران تنگناهای نظامی 
ترفند روانی برای جبران تنگناهای نظامی 

ترفند روانی برای جبران تنگناهای نظامی 

مرداد ۲۵, ۱۴۰۳ 0۰


به گزارش مشرق، هادی محمدی طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: بیش از دو هفته است که رژیم صهیونیستی و امریکا و لیستی از متحدان برای دفاع از رژیم صهیونیستی با همه تلاش‌های دیپلماتیک، اقدامات نظامی و آرایش دفاعی و ارسال سلاح و هواپیما و ناوگروه و ناو هواپیمابر و زیردریایی هسته‌ای و مهم‌تر از همه، پیغام و پسغام‌های مکرر با محتوای وقیحانه و دعوت به خویشتنداری (پس از نقض همه قواعد توسط صهیونیست‌ها) در تولیدات محتوایی رسانه‌ای و عملیات روانی چند رویکرد را به اجرا گذاشته‌اند.

محاسبات رژیم صهیونیستی آنچنان ورشکسته است که در غزه در گل مانده و در مقابل حزب‌الله در شمال و حملات انصارالله، هیچ امکانی برای تغییر وضعیت ندارد و در وحشت و اضطراب در جامعه صهیونیستی و شکاف‌های عمودی و افقی سیاسی در حکومت و دستگاه‌های حکمرانی مواجه است و به همین دلیل ناتوانی، موجودیت خود را در قبال واکنش خونخواهی محور مقاومت به حضور و حمایت همه جنایتکاران تاریخی غربی و تا حدودی عربی گره زده‌است. دو جناح سیاسی در امریکا هم با همه ژست قدرت‌نمایی و بزرگ‌نمایی امکانات، اهل حساب و کتاب هستند و ناوگان خود را که در مقابل انصارالله در دریای سرخ ناتوان است، در تیررس موشک‌های هجومی ایران و به ویژه در دهانه تنگه هرمز مستقر کرده‌اند که در محاسبات نظامی به مفهوم عدم تمایل به درگیری است و در گزارش آخرین بررسی پنتاگون در مورد عملیات وعده صادق اعتراف کرده‌اند که در مقابل عملیات دست‌گرمی ایران و امکانات اولیه موشکی و پهپادی، کم آورده‌اند! حال خودشان برآورد می‌کنند که عملیات انتقامی و خون‌خواهی محور مقاومت بسیار بزرگ‌تر از وعده صادق خواهد بود و برای خروج از تنگناهای نظامی و جبران عدم تمایل به ورود به یک درگیری و جنگ وسیع‌تر، دست به عملیات روانی و آرزونمایی و القای مفاهیم مأیوسانه زده‌اند.

با مطرح کردن مذاکرات امروز (پنج شنبه) در قطر، آرزو می‌کنند و شایعه پخش می‌کنند که ایران به دلیل امکان توقف جنگ در غزه به رژیم صهیونیستی حمله نکند!

با آرایش ناوهای‌شان در مدیترانه و شمال دریای سرخ و دریای عمان، قدرت‌نمایی می‌کنند، ولی با نزدیک شدن به تنگه هرمز، می‌گویند قصد درگیری نداریم، چرا که این ناوگان دریای سرخ در مقابل امکانات ابتدایی انصارالله عاجز بوده و نتوانسته‌اند نفس اقتصادی اسرائیل را باز کنند. حال برای مقصرسازی محور مقاومت، از یک سو واکنش به جنایت و تروریسم صهیونیست‌ها را معادل جنگ‌افروزی وسیع قرار می‌دهند و از سوی دیگر در مواضع رسمی و مجموعه‌ای از تولیدات رسانه‌ای، خود را آرامش‌طلب و صلح‌طلب تصویر می‌کنند. حال آنکه در جهان بر کسی پوشیده نیست که همه آنچه در بیش از ۱۰ ماه گذشته در غزه شاهد بودیم، با مشارکت و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و چراغ سبز سیاسی امریکا و غرب به اجرا درآمده و این غربی‌ها هستند که در همه جنایات و نسل‌کشی علنی غزه شریک هستند و جنگ در غزه، یک جنگ امریکایی و غربی است و همین‌ها نیز تا به حال هم تلاش در شورای امنیت سازمان ملل را برای توقف جنگ بی‌حاصل گذاشته‌اند. نمایندگان کنگره امریکا و همه کسانی که دست‌اندرکار رقابت‌های انتخاباتی در امریکا هستند، با حمایت لابی‌های صهیونیستی به قدرت می‌رسند و لذا هدیه پیشکش خود را با نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار در یک مصوبه در تأمین تسلیحات گوناگون به رژیم صهیونیستی تقدیم می‌کنند. به جز چند کشور استعمارگر و جنایتکار غربی، همه جهان به خوبی می‌دانند که امریکا صلح‌طلب نیست و جنگ‌طلب است و شریک همه جنایات در غزه و عامل اصلی استمرار جنگ و نسل‌کشی در غزه می‌باشد. صهیونیست‌ها حتی در تروریسم حکومتی در تهران و ضاحیه بیروت نقش فعال داشته‌اند. ترفندهای رسانه‌ای و روانی نمی‌تواند تنگناها و فریبکاری‌های آنان را جبران کند. همه قواعد و مواثیق بین‌المللی و اخلاقی و حکمرانی، نه فقط تروریسم حکومتی صهیونیست‌ها در تهران و ضاحیه بیروت را محکوم می‌داند و مستحق مجازات، بلکه امریکا و غرب و همه هم‌پیمانان ورشکسته منطقه‌ای را در همه جنایات غزه شریک و مستوجب مجازات و تنبیه می‌داند و این حکم آماده اجراست.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×