» دسته‌بندی نشده » توزیع ۳۵۰ هزار وعده غذای گرم در بین نیازمندان گیلانی

توزیع ۳۵۰ هزار وعده غذای گرم در بین نیازمندان گیلانی

فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آشپزخانه پخت و توزیع وعده ۳۵۰ هزار وعده غذای گرم در قالب پویش مردمی اطعام مهدوی بین نیازمندان استان گیلان در رشت راه‌اندازی شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان در سه محور تأمین سبد کالا و اطعام مهدوی، حامی یابی برای فرزندان ایتام و محسنین و دریافت کفارات، زکات فطریه و توزیع آن بین نیازمندان برنامه خواهیم داشت.

عباس اهرابی با بیان اینکه امسال هم مانند سال گذشته غذای گرم با رعایت تمامی نکات بهداشتی، به‌صورت روزانه آماده و بین مددجویان توزیع می‌شود، افزود: پیش‌بینی‌شده ۳۵۰ هزار وعده غذای گرم در قالب پویش مردمی اطعام مهدوی با کمک خیّران و موکب نورالزهرا (س) بین نیازمندان استان گیلان توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان مشارکت در اطعام نیازمندان رشد حداقل ۳۰ درصدی دارد، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان سال گذشته خیّران با مشارکت حدود هفت میلیارد تومانی به این نهاد در اطعام خانوارهای مددجو کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با بیان اینکه جذب حامی برای فرزندان یتیم و محسنین از برنامه‌های مهم ما است، گفت: پویش ایران مهربان باهدف اینکه در سال ۱۴۰۰ هیچ فرزند یتیمی بدون حامی نباشد، از سال گذشته در دستور کار قرارگرفته است که امیدواریم با مشارکت خیّران و حامیان معزز تا پایان ماه رمضان المبارک این موضوع محقق شود.

اهرابی با اشاره به اینکه تأمین بسته‌های معیشتی برای خانوارهای نیازمند از برنامه‌های کمیته امداد است، تصریح کرد: در ماه رمضان امسال بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ سبد معیشتی حاوی اقلام غذایی موردنیاز خانوارها توسط نیکوکاران تأمین و توزیع می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های مشارکت در طرح ایتام و محسنین، افزود: علاقه‌مندان به حمایت از فرزندان ایتام و محسنین می‌توانند با ارسال عدد ۰۱۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا ورود به سایت ekram.emdad.ir و یا همچنین مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد در سطح استان، در طرح اکرام ایتام مشارکت و با حمایت مادی و معنوی خود در این امر خیر مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان با اشاره به روش‌های دریافت نذورات مردم، گفت: مردم و خیّران می‌توانند بدون مراجعه حضوری، نذورات و کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۰۱۳۸۸۷۷* و یا شماره‌حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۵۷۶۷۸ نزد بانک ملی، واریز کنند تا در اسرع وقت به دست نیازمندان استان برسد.

مسؤول موکب نورالزهرا (س) استان گیلان نیز با اشاره به اینکه آشپزخانه و ناتوانی موکب در ماه مبارک رمضان به مردم خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: آشپزخانه موکب در آشپزخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و نانوانی سیار موکب نیز در کانون جوانان بسیج رشت مستقر هستند.

مجید ذاتی با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار وعده غذای گرم را در ماه مبارک رمضان پخت خواهیم کرد، افزود: روزانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ پرس غذای گرم در این آشپزخانه طبخ و در وعده‌های افطار و سحر بین نیازمندان توسط گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمامی افرادی که در آشپزخانه و نانوانی موکب در ایام ماه مبارک رمضان مشغول به کار هستند، تست کرونا داده‌اند، افزود: در بخش نانوانی موکب نیز روزانه بین سه تا پنج هزار نان بین نیازمندان توزیع خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×