» آخرین اخبار » فناوری » هوش مصنوعی در آیفون‌ها رایگان نخواهد بود
هوش مصنوعی در آیفون‌ها رایگان نخواهد بود

هوش مصنوعی در آیفون‌ها رایگان نخواهد بود

تیر ۱۵, ۱۴۰۳ 0۰


اپل برنامه‌های خود را در زمینه هوش مصنوعی در کنفرانس WWDC 2024 ارائه کرد که با عرضه سری آیفون ۱۶ در دسترس خواهد بود.

به گزارش ایتنا، این غول فناوری اعلام کرد که برای استفاده از ویژگی‌های فناوری Apple Intelligence باید یک مدل آیفون ۱۶ پرو یا بالاتر داشته باشید و اکثر کاربران این را به عنوان اعلامیه در دسترس بودن این ویژگی‌ها به صورت رایگان در نظر گرفتند.

مدل ماهانه پولی
قبل از اینکه ویژگی‌های هوش مصنوعی به دستگاه‌ها راه پیدا کنند، گزارش جدیدی منتشر شده است مبنی بر اینکه اپل ممکن است مدل‌های اشتراک متمایز را به مشتریان ارائه دهد.

احتمالا منظور اپل این است که چیزی مانند «Apple Intelligence Plus» را با ویژگی‌های اضافی راه‌اندازی کند که کاربران مبلغی را ماهانه برای استفاده از آن پرداخت کنند.

 

چیپست سری A این فناوری هوش مصنوعی را برای حفظ تداوم و امنیت این ویژگی‌ها تقویت می‌کند. 

اپل معتقد است که ارتقای آیفون دروازه‌ای برای جذب افراد بیشتر به دنیای هوش مصنوعی خود و در نتیجه کسب درآمد بیشتر خواهد بود.

با این حال، این غول فناوری می‌داند که کاربران هر سال نسخه جدید آیفون را نمی‌خرند، بنابراین بهترین راه برای حفظ سود، راه‌اندازی یک مدل ماهانه ممتاز مانند Apple TV+ و Apple Music است که کاربر هزینه آن را پرداخت می‌کند.

این خدمات پولی اپل را وسوسه می‌کند تا به نوآوری‌ها و افزودن لایه‌های جدیدی از ویژگی‌ها ادامه دهد که رقبا را سرپا نگه می‌دارد و کاربران را به اشتراک پولی تشویق کند.

اگر پول نپردازیم چه می‌شود؟
علیرغم این گزارش‌ها، اپل همچنان تایید می‌کند که ویژگی‌های استاندارد هوش مصنوعی به صورت رایگان برای کسانی که از یک دستگاه سازگار استفاده می‌کنند در دسترس خواهد بود، اما هیچ اشاره‌ای به قابلیت‌های اضافی نکرده است.

شایان ذکر است که تنها آیفون‌های جدید در زمان عرضه از «هوش اپل» پشتیبانی می‌کنند.

 

ویژگی‌های هوش مصنوعی ممکن است به دستگاه‌های قدیمی با Private Cloud Compute، سرورهای ابری این شرکت برای اجرای محاسبات هوش مصنوعی، که در WWDC امسال نیز اعلام شد، گسترش یابد.

شایان ذکر است که اپل تنها شرکتی نیست که ممکن است مدل پولی را برای ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید در نظر بگیرد.

جزئیات دقیق وب‌سایت Galaxy AI سامسونگ نشان می‌دهد که این ویژگی‌ها تا پایان سال ۲۰۲۵ «به صورت رایگان» در دسترس خواهند بود، که نشان‌دهنده عرضه نسخه پولی احتمالی در آینده است.

صرف نظر از این، انتظار داریم در ماه‌های آینده درباره ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل، سامسونگ و گوگل اطلاعات بیشتری به بیرون درز کند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×