» آخرین اخبار » فرهنگ و جامعه » رئیس‌جمهور ما یتیم بوده!

رئیس‌جمهور ما یتیم بوده!

تیر ۱۱, ۱۴۰۳ 1۰


گروه جهاد و مقاومت مشرق – کتاب «رئیسی عزیز» را که خاطراتی از رئیس‌جمهور شهید، ایت‌الله سید ابراهیم رئیسی است، فائزه سعادتمند نوشته است. این کتاب را انتشارات حماسه‌یاران در ایام چهلمین روز شهادت شهید جمهور منتشر کرده است.

چند روایت از این کتاب را برایتان انتخاب کرده‌ایم.

توی یک برهه ای از سال ۱۴۰۲ کمبود سرم به وجود آمد. مردم مجبور می‌شدند مدت طولانی توی صف برخی داروخانه‌ها بمانند. آخر کار آنکه هم بدون سرم توی نسخه‌شان را بگیرند باید راهی بیمارستان یا داروخانه بعدی می‌شدند سر همین ماجرا بود که خشم حاج آقا را دیدم خشمی‌ که سابقه نداشت.

سخنگوی دولت بودم امر کرد که «باید بری از مردم عذرخواهی کنی چون کوتاهی شده و از قبل تدبیر نشده»

سمعاً و طاعتا گفتم و رفتم دانشگاه فردوسی از تریبون همان‌جا بود که به سفارش رئیس جمهور از ملت عزیز عذرخواهی کردم.

*راوی علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت

گفتم: «ما نمی‌تونیم چهره یتیم رو تو تلویزیون نشون بدیم و بگیم که اینا یتیم هستن». لبخندی زد و همان جا به بچه یتیم‌های کنار سفره گفت: «منم یتیم بودم. خودتون رو دست کم نگیرید. این افتخاره که یتیم باشی و با تلاش خودت به جایی برسی». هرجا رفتم از این جمله ی ایشان وام گرفتم و گفتم: «بدونید که رئیس جمهور هم یتیم بوده و دردکشیده است.»

*راوی: علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی

مردم خوشحال دور حاج آقا را گرفته بودند و تشکر می‌کردند. مرد میان سال بندر عباسی که کارش شیلات بود می‌گفت: «من سی و پنج ساله منتظر مجوز کسب و کارم بودم. امروز یک ساعته کارم انجام شد! ما لطف شما رو فراموش نمی‌کنیم.»

رئیس‌جمهور ما یتیم بوده!

قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار سیزده سال بود خاک می‌خورد. آقای رئیسی از روزهای اول برای اجرایی شدنش محکم ایستاد. روزی که برای بازدید از بخشهای خبری به صداوسیما رفته بود، بچه‌های رسانه ملی گفتند: «ما خیلی روی این موضوع کار کردیم.» حاج آقا تشکری کرد و بعد به مزاح گفت: «بعد از اصول دین و فروع دین، صدور مجوزها برامون مهمه. ما هر چی رو فراموش کنیم صدور مجوزها رو فراموش نمی‌کنیم.»

*منبع اسناد موجود در مؤسسه فرهنگی حماسه ۱۷

رئیس‌جمهور ما یتیم بوده!

نزدیک انتخابات خبرگان سفری شخصی به بیرجند داشت؛ سفری با پرواز عمومی. ‌موقع برگشت هوا نامناسب بود و پروازها لغو شد. به حاج آقا گفتند یکی از پروازها به خاطر ایشان بیاید طبس. نپذیرفت و گفت: «اگه پرواز عمومی ‌شهر انجام می‌شه من هم باهاش میرم اما اگه قراره به خاطر من پرواز اختصاصی بیاد، نیازی نیست.» شبانه با اتومبیل راه افتاد سمت مشهد و از آنجا با پرواز خودش را رساند تهران.

*راوی: غلام حسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس جمهور



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

مشرق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×