» آخرین اخبار » گیلان » پایان مرحله دوم پروژه پست برق شهید رحیم‌آبادی کلاچای

پایان مرحله دوم پروژه پست برق شهید رحیم‌آبادی کلاچای

تیر ۱۰, ۱۴۰۳ 1۰


محمد افتخاری، معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست ۶۳/۲۰ کیلوولت شهید رحیم آبادی کلاچای با هدف افزایش ضریب اطمینان شبکه و برق رسانی پایدار به مشترکان منطقه کلاچای و حومه جزء اولویت‌های اجرایی این شرکت بوده است.

او افزود: این پروژه به عنوان یکی از دستاورد‌های ارزنده دولت مردمی شهید جمهور با موفقیت بهره برداری شده است.

به گفته معاون شرکت برق منطقه‌ای گیلان، برای تأمین پایدار انرژی برق و برآورده ساختن نیازمندی‌های دیماندی منطقه تحت پوشش، مرحله دوم پروژه افزایش ظرفیت پست شهید رحیم آبادی کلاچای در اواخر سال گذشته کلید خورد و یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر جایگزین یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت آمپر موجود شد و ظرفیت توان الکتریکی پست ۳۳ درصد افزایش یافت.

افتخاری با اشاره به بهره‌برداری از مرحله اول پروژه افزایش ظرفیت پست شهید رحیم آبادی کلاچای در سال گذشته تصریح کرد: با توجه به نیاز روزافزون این منطقه به انرژی برق، مرحله دوم افزایش ظرفیت این پروژه بعد از پایان مرحله اول آغاز شد و با تلاش جهادی و شبانه‌روزی کارکنان شرکت برق منطقه‌ای گیلان، قبل از اوج بار امسال به بهره‌برداری رسید. 

او همچنین گفت: از ویژگی‌های بارز این پروژه افزایش پایداری و قابلیت اطمینان طولانی‌ترین فیدر فشار متوسط کشور (فیدر ۲۰ کیلوولت رحیم آباد) است.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای گیلان با اشاره به نقش موثر این پروژه در رونق و توسعه منطقه کلاچای و حومه افزود: با اجرای این پروژه، ظرفیت پست فوق توزیع موصوف از ۴۵ مگاولت‌آمپر به ۶۰ مگاولت‌آمپر افزایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×