» آخرین اخبار » فناوری » آیا هوش مصنوعی می تواند از دانشجویان پیشی بگیرد؟

آیا هوش مصنوعی می تواند از دانشجویان پیشی بگیرد؟

تیر ۱۰, ۱۴۰۳ 1۰


دانش‌آموزان غیرواقعی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کردند در امتحانات دانشگاه از دانش‌آموزان واقعی بهتر عمل کردند، بدون اینکه توسط دانش‌آموزان شناسایی شوند.

تحقیقات جدید نشان داده است که درک اینکه چگونه هوش مصنوعی بر یکپارچگی ارزیابی‌های آموزشی و امتحانات تأثیر می‌گذارد مهم است، و این نشان می‌دهد که ما مجبور نیستیم به طور کامل به امتحانات دست‌نویس بازگردیم، اما بر اهمیت نیاز به تکامل بخش آموزش و برای مقابله با تاثیر هوش مصنوعی بر این بخش تأکید می‌کند. 

 

 

زنگ بیداری برای معلمان

در طول تحقیق در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر آموزش، محققان ۳۳ دانش آموز ساختگی ایجاد کردند و از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT برای پاسخ به سؤالات امتحانی برای دریافت مدرک دانشگاهی در روانشناسی استفاده کردند.

آنها گفتند که نمرات دانش آموزان هوش مصنوعی به طور متوسط ​​نیم نمره بالاتر از نمرات همتایان واقعی آنها بود. آنها تأیید کردند که پاسخ‌های هوش مصنوعی تقریباً غیرقابل کشف هستند، زیرا در ۹۴٪ موارد نگرانی دانش‌آموزان در مورد نمرات را مطرح نکرده‌اند.

محققان خاطرنشان کردند که این امر نگران کننده است زیرا برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی به شدت نمرات بالاتری نسبت به دانش‌آموزان واقعی دریافت کردند. بنابراین، دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی تقلب کنند بدون اینکه شناسایی شوند، و در نتیجه نمرات بهتری نسبت به کسانی که تقلب نکرده‌اند به دست می‌آورند.

محققان توضیح دادند که یافته‌های آنها باید زنگ خطری برای معلمان در سراسر جهان باشد، در زمانی که بسیاری از مؤسسات آموزشی برای جامع‌تر کردن ارزیابی از آزمون‌های سنتی فاصله می‌گیرند.

 

 

برتری هوش مصنوعی

در طول تحقیق پاسخنامه و انشاهای آزمایشی برای پودمان‌های سال اول، دوم و سوم بدون اطلاع مسئولین تصحیح، ارائه شد.

نمرات دانشجویان هوش مصنوعی در دو سال اول از دانشجویان واقعی دانشگاه فراتر رفت. اما محققان اعلام کردند که انسان‌ها در امتحانات سال سوم نمره بهتری گرفتند.

به یاد بیاورید که در اوایل سال جاری، یک مطالعه نشان داد که اکثر دانشجویان کالج از نرم‌افزار هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات خود استفاده می‌کنند، اما تنها ۵٪ اعتراف کردند که متن تولید شده توسط هوش مصنوعی را در ارزیابی‌ها و امتحانات خود استفاده کرده‌اند.

در نتیجه تحقیقات و مطالعات، برخی از دانشگاهیان نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر هوش مصنوعی در آموزش مطرح کردند، چرا که اخیراً بسیاری از دانشگاه‌ها تست‌ها و آزمون‌هایی را ارائه کرده‌اند و از دانشجویان می‌خواهند که برای شرکت در امتحانات، شخصاً به سالن امتحانات حضور داشته باشند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×