» آخرین اخبار » فناوری » خدمات اوپن‌ای‌آی در چین مسدود می‌شود

خدمات اوپن‌ای‌آی در چین مسدود می‌شود

تیر ۸, ۱۴۰۳ 1۰


OpenAI قصد دارد مانع از استفاده کاربران چینی از ChatGPT شود؛ در این کشور خدمات آن به طور رسمی در دسترس نیست، اما به هر حال کاربران و توسعه‌دهندگان از طریق API این شرکت به آن دسترسی دارند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، رویترز از قول روزنامه دولتی چینی Securities Times نوشت که OpenAI شروع به ارسال ایمیل‌هایی برای کاربران در چین کرده است که در آن برنامه‌هایش برای مسدود کردن دسترسی به آن از تاریخ ۹ ژوئیه اعلام شده است.
 
یکی از سخنگویان OpenAI به این نشریه گفت: «ما در حال تشدید تلاش‌هایمان برای مسدود کردن ترافیک API از مناطقی که دسترسی به خدمات OpenAI را پشتیبانی نمی‌کنیم هستیم». این اقدام می‌تواند بر چندین استارت‌آپ چینی تأثیر بگذارد که اپ‌هایی را با استفاده از مدل‌های زبان بزرگ OpenAI ساخته‌اند.

 

اگرچه خدمات OpenAI در بیش از ۱۶۰ کشور در دسترس است، اما چین یکی از آنها نیست. طبق دستورالعمل‌های این شرکت، کاربرانی که سعی می‌کنند به محصولات این شرکت در کشورهای پشتیبانی‌نشده دسترسی داشته باشند ممکن است بلاک شوند و یا استفاده‌شان به حالت تعلیق درآید – اگرچه این شرکت تاکنون به صراحت این کار را انجام نداده است.
 
مشخص نیست چه چیزی باعث این تصمیم OpenAI شده است. ماه گذشته، این شرکت فاش کرد که عملیات‌های نفوذ مخفیانه – از جمله عملیاتی که منشاء آن در چین بود – را که از مدل‌های هوش مصنوعی برای انتشار اطلاعات نادرست در سراسر اینترنت استفاده می‌کرد متوقف کرده است. بلومبرگ خاطرنشان کرد که اقدام OpenAI همزمان با فشار واشنگتن بر شرکت‌های فناوری آمریکایی برای محدود کردن دسترسی چین به فناوری‌های پیشرفته توسعه‌داده‌شده در ایالات‌متحده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×