» آخرین اخبار » فناوری » ساخت چت‌بات‌های هوش مصنوعی گوگل بر اساس سلبریتی‌ها و اینفلونسرها

ساخت چت‌بات‌های هوش مصنوعی گوگل بر اساس سلبریتی‌ها و اینفلونسرها

تیر ۸, ۱۴۰۳ 1۰


گویا گوگل در حال ساخت چت‌بات‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بر اساس افراد مشهور و اینفلوئنسرهای یوتیوب است. البته این ایده‌ای پیشگامانه نیست، چرا که استارت‌آپ‌هایی مانند Character.ai و شرکت‌هایی مانند متا قبلاً محصولاتی اینچنینی را عرضه کرده بودند، اما هیچیک از استراتژی AI گوگل پیروی نمی‌کردند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، چت ربات‌های مشهور گوگل توسط مدل‌های زبان بزرگ خانواده جمینای این شرکت پشتیبانی خواهند شد. بر اساس گزارش The Information، این شرکت در تلاش است تا با اینفلوئنسرها و همچنین سلبریتی‌ها همکاری کند، و همچنین در حال کار بر روی قابلیتی است که به افراد اجازه می‌دهد چت‌بات‌های خود را صرفاً با توصیف شخصیت و ظاهر خود بسازند – امکانی که Character.ai تاکنون برای کاربرانش فراهم می‌آورده است.
 
یک واقعیت جالب اینکه یکی از بنیانگذاران Character.ai به نام نوام شیزیر مهندس سابق گوگل و یکی از خالقان تبدیل‌کننده‌ها (transformers) است که همان فناوری بنیادی است که هوش مصنوعی مولد امروزی را ممکن کرد.
 

هنوز مشخص نیست که گوگل ممکن است با کدام سلیبریتی‌ها یا اینفلونسرها همکاری کند. به عنوان مثال، چت‌بات‌های متا بر مبنای شخصیت‌هایی مانند چارلی داملیو (ستاره تیک‎تاک)، مستر بیست (پدیده یوتیوبی)، اسنوپ داگ، تام بردی و پاریس هیلتون ساخته شده‌اند، در حالی که شخصیت‌های Character.ai شامل سیاستمداران، فیلسوفان، شخصیت‌های داستانی و حتی اشیایی مانند یک تکه پنیر که صحبت می‌کند می‌شود. گفته می‌شود که پروژه گوگل توسط یک مدیر قدیمی به نام رایان گرمیک که در Google Doodles کار می‌کند و یک تیم ده نفره هدایت می‌شود.
 
همچنین به نظر می‌رسد که ربات‌های گوگل ممکن است فقط یک کار آزمایشی باشند؛ طبق این گزارش، این ربات‌ها ممکن است به جای اینکه به‌طور گسترده‌تر در دسترس قرار بگیرند، فقط در Google Labs، وب‌سایت این شرکت برای محصولات آزمایشی، ظاهر شوند.
 
مشخص نیست چرا گوگل این کار را انجام می‌دهد. چت‌ربات‌های هوش مصنوعی متا که مبتنی بر افراد مشهور هستند، علیرغم اینکه این شرکت آنها را در هر محصولی که تولید می‌کند جای می‌دهد، هرگز به موفقیتی واقعی نرسیده‌اند. آنگونه که وبسایت The Information اشاره کرده است، ربات چت این شرکت که مبتنی بر اسنوپ داگ ساخته شده است تنها ۱۵۰۰۰ دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، در حالی که ۸۷.۵ میلیون دنبال‌کننده خود این رپر مشهور را فالو کرده‌اند.
 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×