» آخرین اخبار » اقتصاد » صادرات تخم مرغ ۵ درصد افزایش یافت

صادرات تخم مرغ ۵ درصد افزایش یافت

تیر ۷, ۱۴۰۳ 1۰


حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان, گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۰ هزار تومان است که کماکان ۲۵ هزار تومان از نرخ واقعی و ۱۰ هزار تومان از نرخ مصوب سال گذشته کمتر عرضه می شود.

به گفته او، بنابر آمار از در خردادماه ۳ هزار تن تخم مرغ با نرخ هرکیلو ۵۲ هزارتومان از مرغداران به منظور جلوگیری از حذف گله و  در راستای پایداری تولید توسط اتحادیه خرید حمایتی شده است.

کاشانی ادامه داد: خرید حمایتی تخم مرغ مازاد از مرغداران طی ۴۰ تا ۴۵ روز گذشته توانست از حذف گله جلوگیری کند و در شرایط کنونی، قیمت تخم مرغ ناشی از گرمای هوا کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران از افزایش صادرات تخم مرغ خبر داد و گفت: بنابر آمار در ۳ ماهه نخست امسال ۴۰ هزار تن تخم مرغ با ارزش ۴۵ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه تولید تخم مرغ خرداد نسبت به سال قبل ۴ درصد رشد داشته است، افزود: بنابر آمار در خرداد ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تولید شد.

کاشانی گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت تخم مرغ در ۲ سال گذشته تغییری نداشته است که براین اساس پس از گذشت ۲ سال هم کماکان منتظر اصلاح قیمت هستیم و در صورت استمرار این روند و بی توجهی به اصلاح قیمت، با چالش جدی تولید در نیمه دوم سال روبرو خواهیم بود.

خبرنگار: آزاده محبی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×