» آخرین اخبار » مراسم جشن ازدواج ۶ زوج جوان در رشت + تصاویر

مراسم جشن ازدواج ۶ زوج جوان در رشت + تصاویر

تیر ۷, ۱۴۰۳ 1۰

به گزارش گیل سو ۲۴، هوا تازه تاریک شده بود که به مجموعه ورزشی شهدای مسجد امام حسن عسکری علیه‌السلام محله پل‌‌طالشان رشت رسیدیم، جمعیت حدود ۸۰۰ نفر به نظر می‌رسید که اکثر آنها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دادند.

در نگاه اول همه فکر می‌کردند که در این مکان، جشن بزرگ عید سعید غدیر در حال برگزاری است اما سر را که می‌چرخاندیم انگار در کنار برگزاری جشن بزرگ عید سعید غدیر یک جشن باشکوه دیگری نیز برپاست زیرا مولودی‌خوان علاوه بر مدح‌خوانی در وصف حضرت امام علی (ع) به موضوعات دیگری نیز اشاره می‌کرد.

یک مقدار که بیشتر دقت کردیم متوجه شدیم که نوع لباس پوشیدن برخی از آقایان و خانم‌ها فرق می‌کند و اینجا بود که متوجه شدیم که انگار اینجا یک جشن عروسی نیز در حال برگزاری است اما این جشن نه برای ازدواج یک زوج، بلکه برای پیوند آسمانی ۶ زوج جوان است.

این ۶ زوج جوان در جایگاه خود که در اواسط محل برگزاری جشن تدارک دیده شده بود، نشسته بودند، جوانانی مؤمن که برای یک عمر زندگی مشترک پیمان می‌بستند، پیوندی مبارک در ایام باشکوه و با عظمت عید سعید غدیر تا برای یک عمر زندگی مشترک در کنار یکدیگر بهترین‌ها از خداوند متعال طلب کنند.

همین‌طور که مجذوب برگزاری آیین جشن ازدواج این ۶ زوج جوان شده بودیم ، صدای فشفشه‌ها و نورافشانی‌ها توسط جوانان خوش ذوق محله که یک فضای بسیار شاد و جذابی را برای میهمانان ایجاد کرده بود، توجه ما را به خود جلب کرد.

در کنار برگزاری‌ مراسم نورافشانی که آسمان محله را نورباران کرده بود، تعدادی از دختر خانم‌ها در حال قند سابیدن و ریختن نقل‌ونبات بر روی سر این ۶ زوج جوان و هلهله و شادی بودند که حال و هوای خاصی را به مراسم داده بود.

در یک سمت دیگر محل برگزاری این جشن بزرگ، عده‌ای با توزیع شربت، شیرینی و شکلات در حال پذیرایی از میهمانان مراسم بودند تا هرچه بیشتر باعث زیبایی این شب فوق‌العاده شوند و این شب را برای حضار به‌یادماندنی کنند.

در همین حال‌‌وهوا بودیم که یک دفعه دیدیم تعدادی بچه سید با سبدی از عیدی سادات که معروف به ته‌کیسه است، روبروی ما حاضر شدند و ما را از گرفتن عیدی در این شب بزرگ بی‌نصیب نگزاشتند.

در گوشه‌ای دیگر از مراسم، دختران خردسال در طرح ترنم بهشتی در حال کشیدن نقاشی در وصف آقا امام علی علیه‌السلام و خانم حضرت فاطمه الزهرا (س) علیها بودند و این یعنی که می‌خواستند به سبک خود جشن ازدواج این ۶ زوج جوان را تبریک بگویند.

آنقدر محو تماشای این مراسم جذاب و برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی آن شدیم که گذشت زمان را از یاد بردیم اما یک وقت به خود آمدیم و دیدیم که ساعت به ۱۱ شب رسیده است.

کم‌کم این جشن باشکوه به دقایقی پایانی خود می‌رسید و مردم حاضر در مراسم، همزمان با اهداء هدایا خود، برای هر کدام از این زوج‌های جوان، عاقبت به‌خیری و داشتن فرزندان نیک و صالح در آینده را طلب می‌کردند.

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد جمشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×