» آخرین اخبار » گیلان » هشدار قرمز هواشناسی نسبت به شدیدترین وضعیت جوی گیلان از ابتدای سال

هشدار قرمز هواشناسی نسبت به شدیدترین وضعیت جوی گیلان از ابتدای سال

تیر ۶, ۱۴۰۳ 2۰


بر اساس این هشدار از چهارشنبه شب تا پیش از ظهر پنجشنبه بارش شدید تا خیلی شدید، وزش باد شدید تا خیلی شدید، رعدوبرق و تگرگ استان را فرا می‌گیرد.
منطقه اثر فعالیت این سامانه شهرستان‌های «آستارا، تالش، رضوانشهر، بندرانزلی، رشت، شفت، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، لنگرود، ماسال، رودبار، رودسر، املش، آستانه و سیاهکل» اعلام شده است.

این سامانه اثرات مخاطره آمیزی همچون «بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی گسترده در برخی معابر، انسداد برخی از راه‌ها به ویژه راه‌های روستایی در ارتفاعات و دامنه‌ها و احتمال تخریب پل ها» در پی دارد.

دیگر اثرات مخاطره آمیز فعالیت این سامانه در گیلان شامل «خسارت به محصولات باغی و زراعی، زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و آب و…، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم رودخانه‌ها و مسیل ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک، اصابت صاعقه و.» است.

توصیه می‌شود در محدوده زمانی فعالیت سامانه نسبت به «عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، بازگشایی کانال‌ها و آبرو‌های درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی 

دهانه پل ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوری، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌های منطقه اثر سامانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی و پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده هنگام وقوع رعدوبرق و تگرگ» اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×