» آخرین اخبار » گیلان » جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران گیلان در پی هشدار قرمز هواشناسی 

جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران گیلان در پی هشدار قرمز هواشناسی 

تیر ۶, ۱۴۰۳ 1۰


اسدالله عباسی، استاندار گیلان در پی اعلام هشدار قرمز هواشناسی بر آمادگی کامل دستگاه‌ها برای پیشگیری از خسارات احتمالی بارش‌های شدید باران در این استان تأکید کرد.

بر اساس هشدار سطح قرمز صادر شده از سوی هواشناسی برای گیلان طی امشب تا ظهر فردا شرایط برای ابرناکی و مه آلود بودن هوا، رگبار و رعد و برق شدید و خیلی شدید و وزش باد شدید و خیلی شدید و بارش تگرگ مهیا است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی؛ امشب تا ظهر فردا شاهد تقویت سامانه بارشی خواهیم بود و بارش شدید تا خیلی شدید باران و وزش باد شدید تا خیلی شدید و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و آسیب به زیرساخت‌ها و وقوع سیلاب مورد انتظار است.

در همین راستا، ستاد مدیریت بحران استان گیلان امروز جلسه اضطراری برای مقابله با بارش‌های سیل آسا و هشدار سطح قرمز هواشناسی در سالن شهید انصاری استانداری تشکیل داد.

اسدالله عباسی، رئیس ستاد مدیریت بحران استان گیلان در این جلسه گفت: به دلیل پیش بینی حجم بالای بارش‌های اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی و مدیرکل بحران استانداری، خطر به راه افتادن سیلاب در تعدادی از شهرستان‌های استان در مدت اعلام شده بیشتر است.

او افزود: به محض اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد و بارش‌های شدید باران در بازه زمانی کوتاه، ستاد بحران در گیلان تشکیل جلسه داده و تصمیمات مقتضی برای مقابله و کاهش آسیب به مردم با ارتباط تصویری با فرمانداران نیز اتخاذ شده است.

به گفته استاندار گیلان، از شهرستان رشت تا آستارا وزش شدید باد و بارش شدید باران پیش‌بینی شده و تمامی فرمانداری‌ها در آماده‌باش کامل هستند.

عباسی جمعیت هلال‌احمر را به فراهم آوردن مکان‌های اسکان اضطراری در صورت نیاز مکلف کرد و گفت: فرمانداری‌ها باید از کمبود‌های خود برای مقابله با بحران احتمالی، سریعا تا ساعاتی دیگر به هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها تحت فرماندهی ستاد مدیریت بحران اعلام کرده و دستگاه‌های اجرایی آن را فراهم کنند.

او تصریح کرد: فرمانداران از ظرفیت بخش خصوصی در تجهیز امکانات برای مقابله با وزش شدید باد و بارش‌های شدید کمک گرفته و تمامی دهیاران و بخشداران باید اهالی محلی را از وقوع سیلاب مطلع کنند.

رئیس ستاد مدیریت بحران گیلان از مسافران و مردم استان خواست برای پیشگیری از حوادث ناگوار از مستقر شدن در مجاورت همه عرصه‌های آبی به ویژه رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری کشاورزی در این مدت خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×