» آخرین اخبار » گیلان » اقدامات برای افزایش ظرفیت و ارتقاء کیفیت آب شرب در گیلان

اقدامات برای افزایش ظرفیت و ارتقاء کیفیت آب شرب در گیلان

تیر ۶, ۱۴۰۳ 2۰


محمد مهدی شیرزاد، مدیر امور آبفای شهرستان صومعه سرا از تعویض الکتروپمپ چاه روستای سیاه اسطلخ با توان ۷.۵ کیلووات و افزایش آبدهی آن به میزان ۵ لیتر بر ثانیه نسبت به قبل از آن خبر داد.

او افزود: پس از نصب و راه اندازی مجدد الکتروپمپ چاه سیاه اسطلخ در راستای تأمین آب شرب بهینه برای مشترکان، مشکل کمبود آب روستا‌های سیمبر، لادمخ، سه شنبه و سیاه اسطلخ مرتفع شد.

مدیر امور آبفای شهرستان صومعه سرا هزینه انجام این عملیات را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: با اقدام به موقع امور آبفا این ۴ روستا با حدود یک هزار خانوار در تابستان با تنش آبی مواجه نخواهند بود.

ارتقاء کیفیت آب شرب شهرستان لاهیجان

احمد امین، سرپرست امور آبفای لاهیجان هم گفت: به منظور بهبود کیفیت آب مصرفی مشترکان شهری و روستایی به صورت مستمر فرآیند شست‌وشوی شبانه شبکه توزیع آب در دستور کار این امور قرار دارد.

او افزود: در همین راستا طی ماه گذشته بیش از ۳۹ کیلومتر شبکه آبرسانی شهری با بازگشایی ۳۹ فقره شیر تخلیه و ۱۷۶ کیلومتر شبکه آبرسانی روستایی با بازگشایی ۸۸ فقره شیر تخلیه انجام شد.

به گفته سرپرست امور آبفای لاهیجان، همچنین با هدف ارتقاء کیفیت آب مصرفی بیش از یک هزار و ۵۰۰ خانوار مناطق دهستان لفمجان، فرایند شست‌وشوی مخزن زمینی ۴۰۰ متر مکعبی لفمجان با مصرف مقدار ۲ کیلوگرم ماده گندزدای (پرکلرین) انجام شد.

اصلاح خط انتقال آب شرب در اطاقور لنگرود

خط انتقال آب شرب در بخش اطاقور شهرستان لنگرود نیز به طول ۲۰۰ متر اصلاح و بازسازی شد.

رضا رحیمی پور، مدیر امور آبفای لنگرود گفت: به منظور کاهش هدررفت و افزایش کیفیت آب شرب مشترکان روستای میان گوابر بخش اطاقور، خط انتقال از چاه به عنوان منبع تأمین تا مخزن ذخیره آب شرب به طول ۲۰۰ متر با لوله پلی اتیلن به سایز ۱۰ – ۷۵ اصلاح و تعویض شد.

او افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرای اصلاح خط انتقال روستا ۷۴۰ میلیون ریال بود که با این اقدام تعداد ۳۷ مشترک از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×