» آخرین اخبار » فناوری » آیا کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود؟

آیا کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آن‌ها می‌شود؟

تیر ۶, ۱۴۰۳ 1۰


موی خاکستری عاقبت به سراغ همه ما خواهد آمد. برخی افراد رنگ طبیعی موهایشان را در اوایل دهه ۲۰ سالگی یا حتی زودتر از دست می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا میانسالی تارهای خاکستری کمی در میان موهایشان ببیند. اما آنچه مسلم است، کندن موهای خاکستری راه مناسبی برای خلاص شدن از شر آن‌ها نیست.

چرا مو سفید می‌شود؟
موها به پیری مقاوم نیستند و حتی زمانی که از فولیکول خارج می‌شوند، مرده در نظر گرفته می‌شوند. فولیکول‌های مو حاوی رنگدانه‌هایی‌اند که به آن رنگ طبیعی می‌دهند. دکتر گارشیک به نشریه «این استایل» (InStyle) توضیح می‌دهد که خاکستری شدن مو به دلیل کاهش ملانین (رنگدانه مسئول رنگ پوست و مو) است که می‌تواند به دلیل پیری، ژنتیک یا عوامل محیطی رخ دهد.

به گفته او، با افزایش سن، فولیکول‌ها ملانین کمتری تولید می‌کنند، بنابراین موهای رشد‌کرده بدون رنگدانه و به رنگ سفید یا خاکستری ظاهر می‌شوند. البته تغییر رنگ مو در سنین جوانی می‌تواند به دلیل یک جهش ژنتیکی یا نشانه‌ای از یک مشکل پزشکی یا سلامتی باشد. استرس، کمبود مواد مغذی، مشکلات گوارشی و التهابی از جمله عواملی‌اند که می‌توانند به خاکستری شدن زودرس موها منجر شوند.

چرا نباید موهای خاکستری را کند؟
کندن تک‌وتوک تار موهای خاکستری ممکن است وسوسه‌انگیز باشد، اما برای خودداری از این کار دلایلی وجود دارد. دکتر گارشیک می‌گوید کندن موهای خاکستری به افزایش یا رشد آن‌ها منجر نمی‌شود اما مشکل را حل نمی‌کند. او اضافه می‌کند که کندن مو می‌تواند به فولیکول آسیب برساند و به ریزش مو و عفونت‌های پوست سر منتهی شود.

هیچ راهی وجود ندارد که بتوان جلو خاکستری شدن موها را گرفت، اما می‌توان روند آن را کند کرد. بهترین راه برای پوشاندن موهای خاکستری استفاده از رنگ مو و پوشاننده‌های موقت ریشه است. رژیم‌های غذایی غنی از انواع ویتامین و مواد معدنی مانند بیوتین (ویتامین ب۷)، زینک، مس، سلنیوم، ویتامین دی ۳ و ب ۱۲ و اسیدهای چرب امگا ۳ هم می‌تواند سرعت روشن‌تر شدن موها را کند کنند.

البته گزینه پذیرش موی خاکستری و کنار آمدن با طبیعت هم همیشه روی میز است. با توجه به روند مد، موهای خاکستری می‌توانند به زیبایی شما بیفزایند و سبک ظاهری منحصربه‌فردی برای شما ایجاد کند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×