» آخرین اخبار » سیاست » اگر جمعه در خانه بمانیم، روز ۹ تیر نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم

اگر جمعه در خانه بمانیم، روز ۹ تیر نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم

تیر ۴, ۱۴۰۳ 0۰


محمدجواد ظریف در گردهمایی روحانیون حامی مسعود پزشکیان در حسینیه جماران گفت: نمی‌فهمم ارزش قدرت چقدر است که حاضرند ۸۵ میلیون ایرانی در سختی معیشت زندگی کنند، اما آنها به اهداف سیاسی خود برسند.

ظریف افزود: برادرم آقای پورمحمدی گفت که یکی از نامزد‌های انتخابات به او گفت که اگر تو رئیس جمهور بودی من با «اف‌ای تی اف» مخالفت نمی‌کردم، ولی، چون روحانی رئیس جمهور است مخالفت میکنم. حالا ما می‌خواهیم کشورمان را به دست چنین افرادی بدهیم؟  این افراد حاضر شدند به خاطر اهداف سیاسی زندگی را بر ۸۵ میلیون ایرانی سیاه کنند.  

 قهر با صندوق انتخابات هیچ درآمدی برای مردم نخواهد داشت

وزیر خارجه سابق ایران ادامه داد: سه انتخابات گذشته متاسفانه این واقعیت را ثابت کرد.  اقلیتی خوداکثریت پندار توانستند با رای بسیار پایینی بر مقدرات من و شما پیروز شوند. در خارج و داخل کسانی هستند که منفعتشان در این است که مردم در انتخابات شرکت نکنند.

ظریف بیان کرد:  نتانیاهو گفت قسم خورده ام که برجام را نابود کنم، گروهی هم در داخل گفتند که قسم خورده اند برجام را نابود کنند.

عده‌ای حقوق می‌گیرند تا مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق کنند

محمدجواد ظریف گفت: یکی از این جوانک‌هایی که اخیرا خیلی سر و صدا می‌کند توییتی زده که مشخصا میخواهد بگوید نیایید در انتخابات شرکت کنید! اسم خودشان را هم می‌گذارد استاد! ما که شرمنده شدیم دانشجویانمان به ما می‌گویند استاد!

وی افزود: با رای ندادن نتانیاهو پیام را دریافت می‌کند؛ اینکه مردم از حاکمیت جدا شدند. اما مردم نشان دادند که همیشه در برابر ظلم ایستاده اند؛ ما سابقه هزاران ساله داریم. ایرانی هرگز در برابر خارجی خم نشده است. ما هرگز مهاجمان ادغام نشدیم. هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید.

در این انتخابات یک رقابت واقعی وجود دارد

وی ادامه داد: از اینکه افراد بسیار باصلاحیتی مورد تایید قرار نگرفتند خوشحال نیستیم، ولی خوشحالیم که در این انتخابات یک رقابت واقعی وجود دارد. حجت بر ما تمام شده، اگر در خانه نشستیم،  روز ۹ تیر نمی‌توانیم خودمان را ببخشیم

وزیر سابق خارجه  افزود: امروز کسانی هستند که نمی‌خواهند ما در انتخابات شرکت کنیم. گروهی از اینها جیره خواران خارج هستند، کسانی که با دعوت به تحریم ایران، دعوت به جنگ علیه ایران، کمر به نابودی این سرزمین و مردم بسته اند و مدعی حمایت از این مردم هستند. دروغی از این بزرگ‌تر نیست که کسی بگوید موافق حقوق مردم هستم، اما در عین حال مبلغ حمله به ایران باشد.

او ادامه داد: هر جا می‌روند راجع به نابودی ایران و لشکرکشی به ایران و تحریم ایران صحبت می‌کنند.  هر مطالعه‌ای که در طول سال‌های اخیر انجام شده ثابت کرده که تحریم‌ها قربانی جز اقشار آسیب پذیر ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×