» آخرین اخبار » گیلان » رشد افزایشی بزه سرقت در گیلان

رشد افزایشی بزه سرقت در گیلان

تیر ۴, ۱۴۰۳ 0۰


حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در همایش تجلیل و تقدیر از کارکنان قضایی و اداری استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضاییه با تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان گفت: باید در مسیر شهیدان و قدردان فداکاری‌ها و ایثار آنان بوده و به آرمان‌ها و اهداف امام و شهدا پایبند باشیم.

او با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضایی افزود: کار در دستگاه قضایی جهاد است و علیرغم میزان بالای پرونده، رسیدگی در محاکم قضایی در سال گذشته ۹ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

رئیس شورای قضایی گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی ملجا و پناهگاه مردم است، تصریح کرد: میزان نقض پرونده در مراجع بالاتر یکی از شاخص‌های کیفیت رسیدگی است که استان گیلان با ۳ درصد کاهش در سال ۱۴۰۲، اکنون از میانگین کشوری پایین‌تر است.

گیلان جزء ۱۰ استان اول کشور در صدور مجازات‌های جایگزین حبس

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی همچنین گفت: مجازات‌های جایگزین حبس در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ مقدار ۷ درصد رشد داشته است و ۲۷ درصد محکومیت‌ها به صورت جایگزین حبس انجام می‌شود و استان گیلان ۱۰ استان اول در صدور مجازات‌های جایگزین حبس است.

او با اشاره به اینکه دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم (ص) است، افزود: میزان صلح و سازش نیز در استان گیلان رشد ۸ درصدی داشته و با تشکیل دادگاه‌های صلح بر این میزان افزوده خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان با تقدیر از کارکنان اداری دادگستری استان در بهره گیری از فناوری‌های نوین و سامانه‌های تخصصی دادگستری تصریح کرد: استفاده از سامانه سمپ در برخی حوزه‌ها با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

دادگستری‌ها با کمبود نیرو مواجه هستند

حجت‌الاسلام صادقی توجه به مسکن کارکنان، ساماندهی فضای اداری و افزایش نیروی قضایی را از اولویت‌های دادگستری گیلان برشمرد و گفت: دادگستری‌ها با کمبود نیرو مواجه هستند و تعداد نیروی انسانی با حجم پرونده‌های وارده به محاکم متناسب نیست.

او اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب به عنوان سند بالادستی را لازم الاجرا دانست و افزود: رسیدگی دقیق و عادلانه، کاهش آراء منقوض، توجه به امور زندانیان، افزایش مجازات‌های جایگزین حبس و … از تأکیدات ایشان در دیدار سالانه با مسئولان قضایی استان‌ها بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین سرقت را از اتهامات شایع در استان اعلام و تصریح کرد: بزه سرقت رشد افزایشی قابل توجهی در استان دارد و لازم است ضابطین قضایی در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×