» آخرین اخبار » گیلان » برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در گیلان
برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در گیلان

برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در گیلان

تیر ۴, ۱۴۰۳ 1۰


حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر محیط پیرامون بقاع متبرکه استان فضاسازی، آذین بندی و زیباسازی شده است.

او با اشاره به برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در دهه امامت و ولایت در بقاع متبرکه گیلان افزود: مراسم عید غدیر با حضور سادات و علمای منطقه در شب و صبح عید غدیر برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، برگزاری جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی در ۳۸۳ بقعه متبرکه استان، برپایی آیین غبارروبی امامزادگان با حضور مسئولان و اصناف از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه گیلان در این ایام است.

حجت‌الاسلام تدینی تصریح کرد: جُنگ معارفی، ایستگاه‌های صلواتی و ضیافت غدیر با کمک خیران و عوائد موقوفات و برگزاری برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت عید سعید غدیر در استان گیلان است.

او همچنین گفت: در روز عید سعید غدیر پخت و توزیع غذای نذری در ۴۳ بقعه شاخص گیلان انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: تجلیل از سادات خادم در برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه، اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت خطبه غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی در ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت عید غدیر است.

حجت‌الاسلام تدینی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در دهه امامت و ولایت و مبلغان برای افزایش مشارکت در این عرصه مهم استفاده می‌شود.

مطابق تقویم فردا (سه شنبه ۵ تیر ماه) مصادف با ۱۸ ذی‌الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری؛ عید سعید غدیر خم؛ عید وحدت و همدلی، از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان و تعطیل رسمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×