» آخرین اخبار » فناوری » اوزمپیک تقاضا برای لباس‌های سایز کوچک را افزایش داده است

اوزمپیک تقاضا برای لباس‌های سایز کوچک را افزایش داده است

تیر ۲, ۱۴۰۳ 0۰


برخی نشان‌های تجاری لباس دریافته‌اند که مشتری‌هایشان به‌دلیل کاهش وزن ناشی از مصرف اوزمپیک یا دیگر داروهای مشابه جی‌ال‌پی-۱ سراغ لباس‌هایی می‌روند که چندین برابر کوچک‌تر از لباس‌های همیشگی‌شان است. به گفته نشان تجاری «والم‌آرت»، یک شرکت خرد‌ه‌فروشی در آمریکا، مصرف گسترده این دارو موجب شده وعده غذایی مشتریان «مختصر» شود. به همین دلیل شرکت «نستله» خط تولید غذای مخصوص کاربران داروی کاهش وزن جی‌ال‌پی-۱ را راه‌اندازی کرده است.

به گفته تحلیل‌گرانی که تاثیر مصرف داروها بر رفتار مشتریان را بررسی می‌کنند، به‌سختی می‌توان الگوهای مصرفی، از غذا و نوشیدنی گرفته تا تفریح و فراغت، پیدا کرد که متاثر از مصرف فزاینده داروهای کاهش وزن نباشد. این داروها بر ابعاد مختلف الگوی مصرف تاثیر می‌گذارند. کارشناسان می‌گویند با توجه به اینکه این داروها میلیون‌ها متقاضی دارد در شگفتیم که آیا چیزی باقی مانده است که تحت تاثیر آن‌ها نباشد؟   

برایان دیویس، بنیان‌گذار شرکت «تدی استراتفورد» در نیویورک، که لباس‌های مردانه مناسب و راحت تولید می‌‌کند، می‌گوید که در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از مشتریان قدیمی این شرکت ناگهان لباس‌هایی سفارش دادند که از اندازه همیشگی‌شان دو سایز کوچک‌تر بود. همین امر باعث شد تا او درپی یافتن دلیل این موضوع باشد.

دیویس به سی‌بی‌اس گفت: «از آنجایی که ما یک شرکت تجارت الکترونیکی هستیم، می‌توانیم سوابق خرید مشتری‌ها را بررسی کنیم. ما برای کاهش اجناس مرجوعی و تعویضی، هر نوع ناهماهنگی را بررسی می‌کنیم. بر همین اساس متوجه شدیم که بسیاری از مشتریان لباس‌هایی یکی دو سایز کوچک‌تر از آنچه قبلا می‌خریدند سفارش داده‌اند. زمانی که با آن‌ها تماس گرفتیم تا مطمئن شویم سایز جدید را می‌خواهند یا نه، تایید کردند که بله همین سایز مدنظرشان بوده است.»

البته از آنجایی که این شرکت درمورد مصرف داروها از مشتریانش نظرسنجی نکرده است، دیویس درمورد تاثیر داروها بر الگوی مصرف آنان مطمئن نیست، اما حدس می‌زند که این تغییر الگو ممکن است ناشی از مصرف داروهای کاهش وزن جی‌ال‌پی-۱ باشد. او می‌گوید که این فرضیه منطقی به نظر می‌رسد، زیرا مشتریان این شرکت عموما درآمد بیشتری دارند و می‌توانند داروی اوزمپیک را تهیه کنند. 

ورزش و تغذیه 
طبق نظرسنجی «مورنینگ کانسالت» (Morning Consult) از ۴هزار و ۴۰۰ بزرگسال، که در نوامبر ۲۰۲۳ انجام شد، ۳۸درصد کسانی که داروی کاهش وزن جی‌ال‌پی-۱ را مصرف می‌کردند،‌ پس از شروع مصرف دارو تمرینات بدنی‌شان بیشتر شده است. بدین ترتیب اگر آمریکایی‌ها در سال‌های آینده برای عضویت در باشگاه، کلاس‌های ورزشی یا تجهیزات ورزشی خانگی بیشتر هزینه کنند، صنعت تناسب اندام رونق می‌گیرد. 

همچنین تهیه غذا و سبک آشپزیِ مصرف‌‌کنندگانِ این نوع داروها رونق گرفته است، زیرا در این روش کنترل و مدیریت بیشتری بر میزان غذای مصرفی و همچنین شیوه تهیه آن وجود دارد. به عقیده کارشناسان، مصرف‌کنندگان در پی کاهش وزن به خودشان احساس بهتری پیدا می‌کنند و به همین دلیل ورزش و رژیم غذایی سالم را دنبال می‌کنند. 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×