» آخرین اخبار » اقتصاد » نیمه غربی و شمال‌غربی کشور بارانی خواهد بود

نیمه غربی و شمال‌غربی کشور بارانی خواهد بود

خرداد ۳۱, ۱۴۰۳ 1۰


صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب در نواحی غرب و شمال غرب کشور شاهد تشدید بارش ها خواهیم بود گفت: در برخی نقاط مازندران، خراسان شمالی، شمال استان‌های البرز و تهران، ارتفاعات استان‌های سمنان، گلستان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، ارتفاعات مرکزی زاگرس گبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا جمعه یکم تیرماه در برخی نقاط استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، قزوین، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، شمال استان‌های البرز و تهران، ارتفاعات زنجان، ارتفاعات مرکزی زاگرس  هم شاهد بارش های لحظه ای، رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

ضیائیان با بیان اینکه  از روز شنبه تا دوشنبه ۲ تا ۴ تیرماه شاهد گردوخاک و توفان‌های لحظه‌ای خواهیم بود گفت: این شرایط در برخی نقاط شمال غربی، دامنه‌های شمالی و جنوبی، البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: شدت بارش ها در استان‌های خراسان شمالی، ارتفاعات مازندران، تهران و البرز برای امشب در حد هشدار نارنجی است و هم‌وطنان در این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند. 

وی افزود: در دو روز آینده در نیمه شرقی کشور نواحی مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین  امشب دریای خزر و در سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

وی در خصوص، وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا جمعه یکم تیرماه کمی ابری تا نیمه‌ابری است و از بعدازظهر وزش باد شدید رخ می‌دهد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×