» آخرین اخبار » فناوری » وزن خود را با این ۵ خوراکی سیاه‌رنگ کاهش دهید

وزن خود را با این ۵ خوراکی سیاه‌رنگ کاهش دهید

خرداد ۲۹, ۱۴۰۳ 0۰


از جمله این غذاها می توان به لوبیای سیاه اشاره کرد. این ماده غذایی غنی از پروتئین و فیبر است که ضمن کمک به ساخت و ترمیم ماهیچه ها، متابولیسم را افزایش داده و به سوزاندن کالری کمک می کند. فیبر آن نیز احساس سیری ایجاد می کند.

برنج سیاه نیز یکی دیگر از غذاهای مفید برای کاهش وزن است. این برنج سرشار از آنتی اکسیدان های ضدالتهابی مانند آنتوسیانین است. همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی بوده و به تنظیم قند خون کمک می کند.

شاه توت نیز با داشتن فیبر و آنتی اکسیدان های قوی، سیری طولانی مدت ایجاد کرده و هوس های شیرینی را نیز پاسخ می دهد. این میوه میان وعده مناسبی برای کاهش وزن محسوب می شود.

دانه‌های چیا نیز خواص زیادی برای کاهش وزن دارند. این دانه های ریز سرشار از امگا ۳، فیبر و پروتئین هستند که از مزایای آن می توان به احساس سیری طولانی مدت، افزایش متابولیسم و کمک به هضم بهتر اشاره کرد.

عدس سیاه یا بلوگا نیز منبع خوبی از فیبر و پروتئین محسوب می شود. این غذای پرخاصیت، سیری بالایی ایجاد کرده و به حفظ قند خون ثابت نیز کمک می کند.

کارشناسان تاکید می کنند تلفیق این غذاهای سیاه رنگ غنی از مواد مغذی در برنامه غذایی، می تواند به کاهش وزن سالم، افزایش متابولیسم و کنترل اشتها کمک شایانی کند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×