» آخرین اخبار » فناوری » درآمد OpenAI در حال رشد است
درآمد OpenAI در حال رشد است

درآمد OpenAI در حال رشد است

خرداد ۲۹, ۱۴۰۳ 1۰


تاکنون روشن نبود که آیا OpenAI، خالق ChatGPT، واقعاً تاکنون درآمدی داشته است یا خیر. اما به لطف گزارش منتشرشده اخیر در وبسایت The Information، مشخص شد که این شرکت در شش ماه گذشته درآمد سالانه خود را دو برابر کرده است؛ این نشریه توضیح داده است که این برآورد بر اساس درآمد یک ماه گذشته ضربدر ۱۲ ماه انجام شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، مدیرعامل OpenAI، سم آلتمن، به کارکنانش گفته است که درآمد سالانه این شرکت ۳.۴ میلیارد دلار بوده است. این رقم نسبت به ۱.۶ میلیارد دلار در پایان سال گذشته و ۱ میلیارد دلار در یک سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.
 
بیشتر این درآمد از نسخه مبتنی بر آبونمان ChatGPT، که محدودیت‌های پیام‌رسانی بالاتری را برای افرادی که حداقل ۲۰ دلار در ماه می‌پردازند ارائه می‌کند، و همچنین از توسعه‌دهندگانی که به این شرکت پول می‌دهند تا از مدل‌های زبان بزرگ این شرکت در اپ‌ها و خدمات خود استفاده کنند حاصل شده است.
 

حدود ۲۰۰ میلیون دلار از این درآمد به صورت سالانه از سوی مایکروسافت می‌آید که به OpenAI تخفیفی بابت فروش مدل‌های زبان بزرگ OpenAI به مشتریانی که از آژور، پلتفرم رایانش ابری مایکروسافت که برای کسب‌وکارها طراحی شده است، ارائه می‌کند.
 
البته سخنگوی OpenAI به The Information گفت که این اطلاعات مالی «نادقیق» است اما توضیح نداد که با کدام جزئیات آن مخالف است.
 
اوایل این هفته، اپل از همکاری با OpenAI خبر داد. این شرکت قصد دارد ChatGPT را مستقیماً به سیستم‌عامل‌های آیفون، آیپد و مک متصل کند و به سیری اجازه دهد تا برای پاسخ به سؤالات به ChatGPT دسترسی پیدا کند. با این حال، شرایط مالی آن معامله هنوز مشخص نیست.
 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×