» آخرین اخبار » فناوری » قابلیت جدید «گوگل فوتوز» مدیریت ذخیره‌سازی ابری را تسهیل می‌کند

قابلیت جدید «گوگل فوتوز» مدیریت ذخیره‌سازی ابری را تسهیل می‌کند

خرداد ۲۸, ۱۴۰۳ 0۰


گوگل فوتوز (Google Photos) قصد دارد یک قابلیت پرخواستار را عرضه کند: حذف انبوه نسخه‌های پشتیبان از دستگاه‌های مشخص.
 
به گزارش ایتنا، این قابلیت، با نام کد «لغو (undo) پشتیبان‎گیری برای این دستگاه»، به چاره‌جویی درباره یک مشکل مشترک کاربرانی که کتابخانه‌های عکس ابری گسترده دارند پرداخته است.
 
مدیریت آسان ذخیره‌سازی ابری
نسخه کنونی Google Photos به کاربران این امکان را می‌دهد تا انتخاب کنند که از کدام پوشه‌های دستگاه پشتیبان‌گیری شود. با این حال، مکانیسمی برای حذف انبوه پشتیبان‌های موجود از یک دستگاه مشخص وجود ندارد. این قابلیت جدید این خلاء را پر می‌کند، و کاربران را قادر می‌سازد تا به راحتی فضای ذخیره‌سازی ابری خود را مدیریت کنند.
 

نسخه ۶.۸۷ و فراتر از آن: ساده‌سازی پشتیبانها
با این که تاریخ انتشار رسمی هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود در نسخه ۶.۸۷ اپ گوگل فوتوز این قابلیت اضافه شده باشد. آنچه از این قابلیت انتظار می‌رود از این قرار است:
 
– حذف انتخابی: اکنون کاربران می‌توانند تمام عکس‌ها و ویدیوهایی را که قبلاً از یک دستگاه مشخص پشتیبان گرفته بودند حذف کنند. به این ترتیب از درهم و برهم شدن فضای ذخیره‌سازی ابری جلوگیری شده و در عین حال کپی‌های ذخیره‌شده محلی در خود دستگاه حفظ می‌شود.
 
تسهیل کار برای کاربران پشتیبان‌گیری خودکار: این قابلیت به ویژه برای کاربرانی که از عملکرد پشتیبان‌گیری خودکار Google Photos استفاده می‌کنند مفید است. به این ترتیب، سازماندهی کتابخانه‌های عکس و ویدیوی وسیعی را که کاربران ممکن است ناخواسته در فضای ابری آپلود کرده باشند تسهیل می‌شود.
 
– سازماندهی ارتقایافته برای کسانی که مدام دستگاه‌های خود را تغییر می‌دهند: کسانی که مرتباً بین دستگاه‌های مختلف‌شان سوئیچ می‌کنند، اکنون می‌توانند به راحتی با حذف نسخه‌های پشتیبان قدیمی از دستگاه‌های قبلی، فضای ذخیره‌سازی ابری خود را مدیریت کنند.
 
آیندهای روشن‌تر برای مدیریت ذخیره‌سازی ابری
ارائه قابلیت حذف انبوه برای بکاپ‌ها در این پلتفرم، نویدبخش بهبود قابل‌توجهی برای کاربرانی است که به دنبال یک تجربه ذخیره‌سازی ابری سازمان یافته‌تر و کارآمدتر هستند. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا کنترل کتابخانه‌های عکس خود را در دست بگیرند و زحمت فرآیندهای حذف دستی از بین برود.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×