» آخرین اخبار » سیاست » باید از سیره آزادگان درس بگیریم/ مردم حضوری باشکوه در انتخابات خواهند داشت

باید از سیره آزادگان درس بگیریم/ مردم حضوری باشکوه در انتخابات خواهند داشت

خرداد ۲۱, ۱۴۰۳ 0۰


سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی که در مراسم سالروز ارتحال سیدعلی اکبر ابوترابی و پدرش آیت‌الله عباس ابوترابی و شهدای غربت در دوران مقاومت سخن می‌گفت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: دفاع مقدس، دوران مششعع و نورانی و مقطعی بی‌نظیر و تاثیرگذار در تاریخ کشورمان محسوب می‌شود و بسیاری از اتفاقات بزرگ امروز در داخل کشور و منطقه و همچنین جهان، ریشه در دفاع‌مقدس دارد که نمونه آن محور مقاومت است. عناصر اصلی دفاع‌مقدس هم امام راحل، مردم و رزمندگان هستند.

وی ادامه داد: از زاویه دیگر، شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌های صبور و بی‌نظیر آنها عناصر دیگری هستند که سهم‌شان کمتر از شهدا و ایثارگران نیست. آزادگان یک قطعه خاص هستند و سید آزادگان روح این قاب پرافتخار است. ایثار رزمندگان باعث افتخار است و ایستادگی آزادگان در زمان اسارت جلوه خاص دفاع مقدس را به نمایش گذاشت و عزت و اقتدار کشور مرهون و مدیون ایثارگرانی است که با صبر و استقامت در راه حق، بقا و حیات نظام اسلامی و آزادی و سربلندی ملت ایران را تضمین کردند.

وی افزود: ایران پرچمدار ایستادگی و قدرت است و درموضع حق ایستاده است و همواره حدیث وصف آزادگان دفاع مقدس جاری خواهد بود. آزادگان صدای آزادگی مردم ایران را طنین‌انداز کردند و ذخایر ارزشمندی از انسانیت و معنویت محسوب می‌شوند. از سوی دیگر، مواضع و اقدامات مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی هم برای فرماندهان امروز الگوی بزرگی به حساب می‌آید.

وی اظهار کرد: باید از سیره سید آزادگان درس بگیریم. کاری که شهید آیت‌الله رییسی انجام داد. این سیره، نتیجه تقوا است و مصداق بارز تقوا و اشتیاق خدمت به مردم در مرحوم ابوترابی دیده می‌شد.

قاسمی، مدیرعامل موسسه پیام آزادگان نیز در آین مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: مرحوم ابوترابی مفهوم پاکی و خدمت‌گزاری را چهل سال پیش در اسارت تبیین کرد و این خط مستقیم را تا آخر حیاتش ادامه داد. او حد خدمت را تا جایی می‌دانست که شما خاک باشید تا مردم بر روی شما قدم بگذارند و با شهادت شهدای خدمت، این مفهوم دوباره برای همه ملموس شد.

تجلیل از امیر جعفر آقایی، سرهنگ علی شط نیسانی و سرهنگ حشمت عزیزاللهی و رونمایی از ۱۹ عنوان کتاب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×