» آخرین اخبار » گیلان » توقیف بیش از ۷ تن چوب قاچاق در ماسال

توقیف بیش از ۷ تن چوب قاچاق در ماسال

خرداد ۲۱, ۱۴۰۳ 2۰


سرهنگ “مرتضی ترازی” با اشاره به اینکه قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی به تاراج بردن ثروت ملی است، اظهارداشت: مجموعه انتظامی در برخورد با سودجویان و افراد فرصت‌طلب که سعی در تخریب این ثروت ملی را دارند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران انتظامی به منظور مقابله با قاچاق حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی طی عملیات‌های جداگانه به ۲ دستگاه خودرو نیسان که در محور‌های مواصلاتی در حال تردد بودند، مشکوک شده و آنها را برای بررسی متوقف کردند، افزود: در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر ۷ تن و ۵۰۰ کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ماسال ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۵۶۰ میلیون ریال اعلام کرد و با بیان اینکه چوب‌ها تحویل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شد، بیان‌داشت: در این خصوص رانندگان ۱۹ و ۳۸ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه قاچاق چوب و قطع غیرمجاز درختان جنگلی توسط سودجویان می‌تواند جدا از نابودی مراتع و جنگل‌ها به بحران زیست محیطی نیز بدل شود به عزم راسخ پلیس برای برخورد با قاچاق چوب اشاره کرد و از مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان، مراتب را سریعاً به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×