» آخرین اخبار » گیلان » انسان های سعادتمند هرگز از صفحه تاریخ محو نمی شوند

انسان های سعادتمند هرگز از صفحه تاریخ محو نمی شوند

خرداد ۲۱, ۱۴۰۳ 2۰


آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان  در مراسم بزرگداشت آیت الله امینیان پدر طلبه شهیدمحمدتقی امینیان (نماینده سابق مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه آستانه اشرفیه) در حسینیه اعظم حضرت سیدجلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدرئیسی و همراهانش ضمن ابراز تاسف از گذشت ۸ سال از رحلت آیت الله امینیان، وی را یک روحانی پاک طینت و خوش سیرت خواند و گفت:  انسان های که در مسیر درست زندگی حرکت می کنند،‌تنها به سعادت و سلامت و خودسازی خود اکتفا نمی‌کنند و علاقمندند که دیگران را هم به سعادت برسانند و حضرت آیت الله امینیان رضوان الله تعالی علیه یکی از این مصادیق است.

وی با بیان اینکه این انساها با دوبال درونی و بیرونی به سوی اهداف سعادتمندی خود حرکت می کنند؛ ادامه داد: این انسان‌ها برای رسیدن به اهداف خود در وهله اول نیازمند مربیان و راهنمایان و اساتید برجسته‌ای برای راهنمایی در زندگیی‌شان هستند؛ زیرا اگر انسان از تجربه اساتید فرهیخته و انسان‌های آگاه و عالم و بصیر بهره بگیرد؛ از تربیت خوبی برخوردار خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان برخی دیگر از خصایص اخلاقی آیت الله امینیان را برشمرد و عنوان داشت:
یکی از ویژگی‌های دیگر آیت الله امینیان این بود که در محضر اساتید برجسته ای چون آیت الله العظمی بروجردی رضوان الله تعالی علیه و امام خمینی(قدس سره الشریف) بهره برد؛ مراجع برجسته‌ای که خدمات زیادی به اسلام و انقلاب کردند.
وی با اشاره به اینکه آیت الله امینیان در رکاب امام خمینی (ره) شاگردی کرد و فرزندش را در راه اسلام و انقلاب تقدیم نمود؛ ادامه داد: وی مدتی امام جمعه موقت رشت بود و بعد از آن امام جمعه آستانه اشرفیه منصوب شد و در اینراه خدما زیادی به اسلام و انقلاب کرد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کوچک یا بزرگ بودن موقعیت جغرافیایی برایش فرقی نداشت؛ افزود: او در صدد سعادتمند کردن مردم بود.

 

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در زندگی دوست و ملازم خوب برگزیند یادآور شد: داشتن دوست و ملازمان با تجربه و با معرفت در تربیت انسان بسیار موثر است؛ لذا در تربیت فرزندان نیز سفارش شده که اولاد خود را با کسانی پیوند دهید که اهل دانش و معرفت باشند.

امام جمعه رشت، در بخشی دیگر از سخنان خود ارجح دانستن رضای خدا بر دیگر امور را از خصلت انسان‌های سعادتمند برشمرد و گفت: کسانی که رضای خدا را جلب می‌کنند و در همه کارها رضای خدا را در اولویت امور خود قرار می‌دهند تمام انسان‌ها به سوی آنها سوق داده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در ابتدا خودسازی کرده تا بتواند در جامعه نیزتاثیرگذار باشد؛ اظهار کرد: تا انسان خود را نسازد جامعه ساخته نخواهد شد.

آیت الله فلاحتی، همچنین بنده خالص خدا بودن را از دیگر ویژگی‌های انسان‌های سعادتمند خواند و گفت: بنده خدا بودن باعث می‌شود که انسان مرید اهل بیت شود و برای ساختن جامعه خوب باید اول بنده خوب خدا بود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انسان‌های سعادتمند در صفحه تاریخ همیشه می‌درخشند؛ یادآور شد: شهید بهشتی، شهید رئیسی و آیت الله امینیان نام‌های جاویدی هستند که هرگز از صفحه تاریخ محو نمی‌شوند و همیشه از آنها به نیکی یاد خواهد شد.
وی در خاتمه با بیان اینکه برای در رکاب اسلام و انقلاب و امام راحل بودن باید تلاش کرد؛ گفت: چه بسا انسان‌هایی که در عرصه درونی و بیرونی برای رسیدن به سعادت ساختار درستی برای خود ایجاد نکرده بودند و در این مسیر دچار ریزش شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×