» آخرین اخبار » اقتصاد » تخصیص زمین رایگان به متقاضیان در دولت‌های بعدی باید ادامه یابد

تخصیص زمین رایگان به متقاضیان در دولت‌های بعدی باید ادامه یابد

خرداد ۱۸, ۱۴۰۳ 1۰


جعفر قادری نماینده مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مسکن یکی از اصلی ترین نیازهای اقتصادی مردمی در کشور به شمار می رود گفت: در گذشته توجه چندانی به این بخش نمی شد و همین موضوع خود باعث شده بود که ما شاهد افزایش چشم گیر انباشت مسکن در کشور باشیم وهمین موضوع خود بر مسکن و قیمت ها تاثیر گذاشته بود.

وی افزود: در حال حاضر بازار مسکن یکی از اصلی ترین نیازهای مردم است و گران ترین کالا در سبد خانواده‌ها به شمار می  رود که خوشبختانه دولت سیزدهم با اجرا کردن طرح نهضت ملی مسکن توانست بخش عمده ای از نیازهای مسکن مردم را رفع کند و همین موضوع بازار مسکن را به سمت آرامش سوق داد.

او گفت: تخصیص زمین رایگان به خانواده ها و ساخت مسکن به صورت تدریجی توانست همین هزینه های مسکن در خانواده ها را کاهش دهد و هم توانست قیمت های تمام شده ساخت مسکن را کمتر کند.

وی با بیان اینکه باید این روند ساخت مسکن در تمامی دولت ها ادامه یابد تا بازار مسکن به سمت رونق هدایت شود و بازار مسکن به آرامش برسد گفت: دولت ها اگر این روند ساخت مسکن را ادامه دهند به طور قطع کمبودهای مسکنی که  در دولت های گذشته ایجاد شده بود به طور قطع کاهش می یاید و عرضه و تقاضای مسکن برابر خواهد شد.

این نماینده مجلس  با بیان اینکه  استفاده از ظرفیت های مردمی و مشارکت آنها  خود می تواند  زمینه را برای ساخت و ساز بیشتر مسکن فراهم کند گفت: باید  این روند ساخت مسکن تدریجی در تمامی دولت ها و دستگاه ها ادامه یابد تا بازار به آرامش بیشتری برسد‌.

وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای لازم برای تسریع در ساخت مسکن همکاری بانک ها  در پرداخت تسهیلات ساخت است گفت: بانک ها ملزم هستند تا سالانه ۲۰ درصد از اعتبارات خود را صرف مسکن سازی کنند که در این بخش باید بانک مرکزی این موضوع را پیگیری کند.

او گفت: احیای ساخت مسکن برای متقاضیان در دولت سیزدهم خود باعث شد که نگرانی بخشی از متقاضیان از اینکه هیچ وقت خانه دار نشوند برطرف شده و تا به امروز هم روند ساخت ۲میلیون و۶۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است که‌ دولت های بعدی هم باید این مسیر را که در قالب قانون جهش تولید مسکن هم آمده است ادامه دهند تا بازار مسکن به  آرامش بیشتری برسد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×