» آخرین اخبار » سیاست » بحرین برای عادی‌شدن روابط به ایران پیغام داده است

بحرین برای عادی‌شدن روابط به ایران پیغام داده است

خرداد ۱۸, ۱۴۰۳ 3۰


جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در گفتگویی اظهار کرد: بعضی‌ها بعد از توافق ایران و عربستان کاسۀ داغ‌تر از آش شدند.

او گفت: سیدحسن نصرالله اولین کسی بود که حمایت کرد و بعد برادران مقاومت از یمن حمایت کردند. می‌خواستند سیاست دولت که درست بود را زیر سوال ببرند ولی برادران مقاومت خودشان پاسخ دادند.

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: ولیعهد عربستان از طریق رئیس‌جمهور چین درخواست کرده بود که این رابطه را درست کنید. همین‌طور الان بحرین از طریق روسیه به ایران پیغام داده است تا روابط عادی شود.

 در دوره شهید رئیسی به هیچ یک از افراد حق مأموریت ارزی تعلق نمی‌گرفت

 جمشیدی گفت: آیت الله رئیسی حتی حقوقشان را هم نمی گرفتند در خبرها آمد که نصف حقوق‌شان را برگردانده بودند اما در کادر نهاد ریاست جمهوری هیچ کس حق مأموریت نمی گیرد نه ما برای حتی یک سفر و نه بقیه گرفته اند.

وی افزود: وقتی هم برخی حرفی می زدند، ایشان می گفت شرط سفر من این است اگر کسی نمی خواهد، نیاید؛ من از این پول ها نمی دهم؛ چرا دلاری که در کشور اینطور نوسان دارد به عنوان حق مأموریت بدهیم؟ اگر کسی می خواهد، معادل ریالی به او پول بدهید؛ بعد هم آن را تبدیل به قانون کردند که حق مأموریت ها ریالی شود. 

جمشیدی بیان کرد: در این حدود ٣ سال یک دلار یا یک یورو برای سفرهای خارجی به کسی داده نشد برخی فکر می کنند سفرهای خارجی مزایای زیادی دارد نه اینطور نیست؛ اولا که آیت الله رئیسی معتقد بود نباید حق مأموریت در این سطوح داده شود بعدا هم که عده ای پیگیری کردند، گفتند قانونش را می گذاریم که طبق قانون معادل ریالی داده شود. 

او گفت: اینها جزء شاخص هایی است که مردم برای انتخاب رئیس جمهور بعدی باید بدانند. آیت الله رئیسی نکته ای که داشت، صمیمیت ایشان بود که رهبر انقلاب هم به آن اشاره کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×