» آخرین اخبار » اقتصاد » قطعی برق چاه‌های کشاورزی با اهداف خودکفایی محصولات اساسی همخوانی ندارد

قطعی برق چاه‌های کشاورزی با اهداف خودکفایی محصولات اساسی همخوانی ندارد

خرداد ۱۸, ۱۴۰۳ 1۰


عطااللّه هاشمی، عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در زمانی‌ که کشاورزان از وزارت نیرو و شرکت های برق منطقه ای برق خریداری می کنند، تفاهم نامه ای فی مابین آنها منعقد می شود که برمبنای آن وزارت نیرو متعهد است که در طول ۲۴ ساعت برق کشاورزان را تامین کند.

او  افزود: اگر وزارت نیرو توانایی تامین ۲۴ ساعته برق را ندارد، در مقابل باید به کشاورزان جریمه پرداخت کند چراکه قطعی ۵ تا ۶ ساعته برق در روز، علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای تولید محصولات اساسی، خساراتی را به پمپ چاه های کشاورزی وارد می کند.

هاشمی ادامه داد: با توجه به آنکه بخش کشاورزی در امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد، از این رو انتظار می رود که وزارت نیرو برق چاه های کشاورزی را به طور ۲۴ ساعته تامین کند.

عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی با بیان اینکه قطعی برق چاه های کشاورزی بر خودکفایی و تولید محصولات اثرگذار است، گفت: بر اساس قانون، برق چاه های کشاورزی ۲۴ ساعته باید کار کند، اما وزارت نیرو به دلیل کم کاری و عدم تعهد به وظایفش، قانون را زیر پا گذاشته است و همواره ادعا می کند که با قطع برق چاه های کشاورزی، صنعت برق را مدیریت می کند. این در حالی است که در برنامه هفتم بر خودکفایی ۱۰۰ درصدی ۵ محصول اساسی و خوداتکایی حداکثری دیگر محصولات تاکید شده که استمرار این روند آسیب جدی بر تولید وارد می کند.

خبرنگار: آزاده محبی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×