» آخرین اخبار » اقتصاد » اصلاح و بازنگری حق الزحمه‌های تعرفه‌های مهندسی در کشور

اصلاح و بازنگری حق الزحمه‌های تعرفه‌های مهندسی در کشور

خرداد ۱۸, ۱۴۰۳ 2۰


حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت بیمه مهندسان ساختمان کشور و تصویب آن در مجلس گفت: بیمه مهندسان در کمیسیون تلفیق تصویب شده و این موضوع بر اساس ماده ۳۹ قانون نظام مهندسی ساختمان بوده است.

شکیب گفت: در این ماده قانونی چنین آمده که ذی‌حسابان و مسئولان امور مالی موظف هستند که برای پرداخت حق الزحمه مشاوران و پیمانکاران طرح های عمرانی کشور، معادل ۲ در ۱۰۰۰ از دریافتی آن ها را کسر کرده و شهرداری نیز معادل ۱ در ۱۰۰۰ از هزینه های ساخت واحد مسکونی با مساحت بیش از الگوی مصرف مسکن و واحدهای غیرانتفاعی را از سازندگان وصول کرده و به حساب درآمد عمومی کشور واریز نماید.

وی  با بیان اینکه یکی از اموری که از محل واریز این وجوه، ساماندهی می شود، بحث بیمه تامین اجتماعی مهندسان است گفت:  مقرر شده  است که از محل واریز این وجوه، ۲۰ درصد سهم بیمه مهندسان را دولت پرداخت کند و سهم خود مهندسان نیز ۷ درصد است.

 رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان توضیح داد:  آیین نامه اجرایی این مصوبه، بعد از این که توسط مجلس در صحن علنی تصویب شد، به دست وزارت راه و شهرسازی و در طی ۳ ماه تدوین می شود.

شکیب  تصریح کرد:  سازمان نظام مهندسی یک جامعه بزرگ ۶۰۰ هزار نفری است که بیش از ۲۸ سال است در کشور فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: موضوعات مربوط به بیمه مهندسان مدت هاست که مطرح شده اما فرصت تحقق آن مهیا نشده بود. اما دولت سیزدهم پیگیری خوبی در این راستا انجام داد و ارتباط نزدیکی با کمیسیون عمران مجلس برقرار کرد و حتی جلسه های مختلفی با رئیس مجلس برگزار کرد و به این ترتیب، موفق به تصویب بیمه مهندسان شد. موضوعی که خوشبختانه در حال اجرایی شدن است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×