» آخرین اخبار » فناوری » اسپیس‌تاپ G1 یک لپ‌تاپ AR بدون صفحه‌نمایش است

اسپیس‌تاپ G1 یک لپ‌تاپ AR بدون صفحه‌نمایش است

خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ 2۰


ویژن پروی اپل سنگین‌وزن است و اگر بخواهید برای یک روز کاری هشت ساعته از آن استفاده کنید مطمئناً به یک لنگر آزاردهنده روی صورت شما تبدیل می‌شود. این بدان دلیل است که تمام تکنولوژی‌هایش در خود هدست آن گنجانده شده است. اما اکنون شرکتی به نام Sightful تلاش کرده است تا این مشکل را با سیستم Spacetop G1 خود حل کند.
 
به گزارش ایتنا، این شرکت یک لپ‌تاپ بدون صفحه نمایش را با یک عینک واقعیت افزوده (AR) ترکیب کرده است و سیستم عامل سفارشی‌سازی‌شده خود، و نه ویندوز، را اجرا می‌کند. همه چیزهای سنگین داخل لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند، از اینرو وزن عینک آن تقریباً به اندازه یک عینک معمولی است.
 
این شرکت آن را «لپ‌تاپی برای دوران رایانش فضایی» توصیف کرده است، که تا حدودی الهام‌گرفته از زبان بازاریابی اپل به نظر می‌رسد. این دستگاه اساساً یک جفت عینک AR سفارشی‌شده ساخت Xreal است که به چیزی شبیه به بخش پایینی لپ‌تاپ متصل می‌شود، و با صفحه‌کلید و ترک‌پد کامل شده است. سایت‌فول می‌گوید که به این ترتیب امکان نمایش یک صفحه‌مجازی ۱۰۰ اینچی فراهم می‌شود که بر فراز دنیای واقعی شناور است. این دستگاه در واقع یک سال پیش از ویژن پرو، به عنوان یک پیش‌محصول، عرضه شده بود، اگرچه اکنون برای پیش‌سفارش برای همه در دسترس است.
 
از جنبه سخت‌افزاری، این دستگاه هیچ رکورد سرعتی را نمی‌شکند. Spacetop G1 دارای پردازنده QCS8550 اسنپدراگون کوالکام است که معمولاً در دستگاه‌های تلفن‌همراه یافت می‌شود، همراه با ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی. می‌توان گفت که مشخصات آن کم و بیش خوب است، به خصوص از این نظر که تمرکز طراحی آن بر عملکرد بوده است، و نه برای بازی.
 

عینک آن شامل یک جفت نمایشگر ۱۹۲۰×۱۰۸۰ اولد با نرخ ریفرش ۹۰ هرتز، میدان دید ۵۰ درجه و ۴۲ PPD (پیکسل به ازاء هر درجه)، با پشتیبانی از لنزهای سفارشی است. این دستگاه همچنین مجهز سیستم بلندگوی گوش باز ۶ واتی Xreal است.
 
برای کاربرانی که نمایشگر مجازی آن را نمی‌پسندند دو پورت USB-C روی دستگاه قرار داده شده است که به تجهیزات جانبی مانند مانیتورهای فیزیکی متصل می‌شود. این یک سناریوی کاربردی منحصر به فرد را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید وقتی در دفتر هستید با یک مانیتور واقعی کار کنید و سپس وقتی، مثلاٌ در هواپیما هستید باز هم به کارتان ادامه دهید؛ گزینه‌ای ممتاز برای معتادان به کار!
 
لپ‌تاپ Spacetop G1 با اینکه فاقد صفحه‌نمایش فیزیکی است، اما قیمت آن به گونه‌ای است که انگار به بهترین اولد مجهز است. بهای این دستگاه ۱۹۰۰ دلار اعلام شده است.
 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×