» آخرین اخبار » فناوری » اپل در حال بهبود کنترل‌های صوتی سیری با هوش مصنوعی است

اپل در حال بهبود کنترل‌های صوتی سیری با هوش مصنوعی است

خرداد ۱۶, ۱۴۰۳ 1۰


طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی نسخه‌ای از دستیار صوتی سیری خود است که از هوش مصنوعی پیشرفته با مدل‌های زبان بزرگ (LLM) استفاده می‌کند.
 
به گزارش ایتنا، این فناوری به کاربران این امکان را می‌دهد که برخی از عملکردهای اپ‌ها را با صدای خود به اجرا در آورند، مانند باز کردن اسناد، ارسال ایمیل و موارد دیگر.
 
این نسخه جدید سیری در ابتدا فقط روی اپ‌های خود اپل کار می کند. در این گزارش آمده است که این قابلیت همراه با iOS 18 عرضه نخواهد شد، اما ممکن است متعاقباً به‌عنوان یک به‌روزرسانی در اوایل سال آینده میلادی منتشر شود.
 
این دستیار قادر خواهد بود که فعالیت شما در گوشیتان را تجزیه و تحلیل نموده و به طور خودکار ویژگی‌های کنترل‌شونده توسط سیری را فعال کند. طبق این خبر، این ابزار از «صدها» فرمان پشتیبانی خواهد کرد، اما در ابتدا فقط خواهد توانست یکی یکی این پردازش فرمان‌ها را انجام دهد. اما به مرور، سیری چندین کار را در یک درخواست پشتیبانی خواهد نمود.

 

در ابتدا، دستورات پشتیبانی‌شده می‌تواند شامل ارسال یا حذف ایمیل، باز کردن یک سایت مشخص در Apple News، ایمیل کردن یک لینک وب و یا درخواست خلاصه یک مقاله باشد. وقتی که دستورات متعدد فعال شوند، خواهد توانست یک جلسه ضبط شده را خلاصه‌سازی کند و سپس آن را برای یک همکار ارسال کند، که همه اینها در یک درخواست گنجانده می‌شود. یا به قول مارک گورمن، از بلومبرگ، «مثلاٌ می‌توان از یک آیفون خواست که یک عکس را برش دهد و سپس آن را برای یک دوست ایمیل کند».
 
مشخص نیست که اپل از کدام LLM برای تقویت این نسخه از سیری استفاده خواهد کرد، اما ظاهراً این شرکت به تازگی با OpenAI به توافق رسیده است تا ChatGPT را در iOS 18 ادغام کند. در عین حال، اپل ممکن است در حال مذاکره با گوگل برای ادغام هوش مصنوعی جمینای در بخش جستجوگر در آیفون باشد. طبق گزارش‌ها، اپل بسیاری از درخواست‌های هوش مصنوعی را در داخل دستگاه‌هایش پردازش خواهد کرد، و در عین حال از ابر برای دستورات پیچیده‌تر استفاده می‌کند.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×