» آخرین اخبار » فناوری » یارانه اینترنتی دوران همه‌گیری کرونا در آمریکا به طور رسمی پایان یافت

یارانه اینترنتی دوران همه‌گیری کرونا در آمریکا به طور رسمی پایان یافت

خرداد ۱۵, ۱۴۰۳ 1۰


۳۱ مه (۱۱ خرداد)، روز رسمی پایان دوره یارانه اینترنتی دوران کووید-۱۹، موسوم به برنامه اتصال مقرون به صرفه، بود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، تخفیف باند پهن ماهانه حداکثر ۳۰ دلار (برای کسانی که در اراضی قبیله‌ای ایالات‌متحده هستند حداکثر ۷۵ دلار) به ۲۳ میلیون خانوار کم درآمد در هر یک از نقاط آمریکا کمک کرد تا در این دوره، که با توجه به بسته شدن در مدارس و کسب‌وکارها حفظ ارتباط با اینترنت از هر زمان دیگری حیاتی‌تر شده بود، به اینترنت با سرعت بالا دسترسی پیدا کنند.
 
کمیسیون ارتباطات فدرال و دست‌اندرکاران این صنعت ماه‌ها بود که هشدار می‌دادند بودجه این برنامه به زودی تمام می‌شود، مگر اینکه کنگره راهی برای تأمین مالی آن پیدا کند، اما چنین بودجه‌ای هرگز تحقق نیافت.
 
کاخ سفید در یک فکت‌شیت اینگونه توضیح داده است: «بدون اقدام کنگره برای تمدید بودجه برای این برنامه، میلیون‌ها خانوار اکنون در معرض خطر از دست دادن اتصال اینترنتی خود هستند. رئیس جمهور بایدن بار دیگر از کنگره می‌خواهد بودجه برنامه اتصال مقرون به صرفه را تمدید کند تا ده‌ها میلیون آمریکایی بتوانند به دسترسی به این مزیت اساسی ادامه دهند».
 

کاخ سفید بیش از ده‌ها ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، از جمله AT&T، کامکست، اسپکترام و ورایزون، را فراخوانده است و آنها داوطلبانه موافقت کرده‌اند که تا پایان سال طرح‌های ۳۰ دلار یا کمتر به خانواده‌های کم‌درآمد ارائه دهند. به گفته کاخ سفید، این تعهدات تا ۱۰ میلیون خانوار واجد شرایط برای برنامه اتصال مقرون به صرفه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
 
اما این یک راهکار دائمی نیست. رئیس جمهور جو بایدن در حال تکرار تماس خود با کنگره برای تأمین بودجه ۶ میلیارد دلاری برای تمدید برنامه اتصال مقرون به صرفه است. در همین حال، برخی از طرفداران این طرح، از جمله جیجی سن (از مسئولان سابق کمیسیون ارتباطات فدرال)، از این آژانس خواسته‌اند تا به بررسی روش‌های دیگری که می‌تواند به گسترش دسترسی به اینترنت کمک کند نیز بپردازند.
 
در نامه‌ای به رئیس کمیته بازرگانی سنا، ماریا کانتول (سناتور دموکرات ایالت واشینگتن) گفت که در یک نظرسنجی، ۷۷ درصد از خانواده‌های مشمول برنامه اتصال مقرون به صرفه گفته‌اند که پایان این برنامه باعث ایجاد اختلال در خدمات‌رسانی به آنها و یا منجر به فاصله گرفتن کامل آنها از خدمات اینترنتی می‌شود».



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×