» آخرین اخبار » فناوری » مدیرعامل انویدیا قول داد که «انبوهی از تراشه‌ها» را ارائه کند

مدیرعامل انویدیا قول داد که «انبوهی از تراشه‌ها» را ارائه کند

خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ 1۰


شرکت انویدیا در جریان ارائه برنامه درآمدی سه ماهه اول ۲۰۲۵ خود اعلام کرد که انویدیا تنها دو ماه پس از رونمایی از خانواده GPUی Blackwell خود، در حال طرحریزی برای نسل جدیدی از فناوری‌های تراشه بهینه‌شده برای هوش مصنوعی برای دوره سه ماهه منتهی به ۲۸ آوریل است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از سیودایو، جنسن هوانگ، رئیس و مدیرعامل انویدیا، گفت: «می‌توانم اعلام کنم که بعد از بلک‌ول، تراشه دیگری ارائه می‌کنیم، و این روند با ریتم سال به سال ادامه می‌یابد. در ادامه شاهد CPU‌های جدید، GPU‌های جدید، کارت‌شبکه‌های جدید شبکه، سوئیچ‌های جدید [و] انبوهی از تراشه‌ها که در راهند خواهید بود».
 
درآمد این شرکت سازنده تراشه در سه ماهه اول سال مالی آن به ۲۶ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۲۶۲ درصد افزایش داشت. تقاضای فرمقیاس‌دهنده (هایپراسکیلر) به افزایش درآمد از دیتاسنترها، که بزرگترین بخش گزارش‌شده انویدیا است، به ۲۲.۶ میلیارد دلار در این سه ماهه کمک کرد که ۴۲۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 

کولت کرس، مدیر ارشد مالی این شرکت، می‌گویند: «ارائه‌دهندگان ابری بزرگ با ادامه استقرار زیرساخت‌های هوش مصنوعی انویدیا در مقیاس بزرگ، به رشد قدرتمندانه خود ادامه می‌دهند».
 
ثروت انویدیا در سال گذشته با افزایش تقاضا برای تامین توان پردازش هوش مصنوعی به شدت افزایش یافت. این شرکت به‌عنوان تامین‌کننده کلیدی واحدهای پردازش گرافیکی (GPUها)، جایگاهی محوری در زنجیره تامین هوش مصنوعی مولد دارد.
 
هوانگ گفت: «تقاضا برای GPUها در همه دیتاسنترها باورنکردنی است – ما هر روز در کورس مسابقه هستیم. CSPها تمام پردازنده گرافیکی موجود را بکارگیری می‌کنند».
 
بیشتر شرکت‌ها مستقیماً از کمبودهای تولید متاثر نمی‌شوند. اما الگوهای استفاده از GPU در چندین مسیر اصلی، از طریق سازندگان مدل‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات ابری و تولیدکنندگان دستگاه‌ها، به مشتریان سازمانی بازمی‌گردد. سخت‌افزار انویدیا در کلیه این مسیرها نقش‌آفرین است.
 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×