» آخرین اخبار » گیلان » قانون تخصیص یک درصد ارزش‌افزوده به شهرک صنعتی اجرایی شود
قانون تخصیص یک درصد ارزش‌افزوده به شهرک صنعتی اجرایی شود

قانون تخصیص یک درصد ارزش‌افزوده به شهرک صنعتی اجرایی شود

شهریور ۲۶, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم نجفی اسپیلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی و تجهیز اراضی بسیار به رشد کشاورزی در گیلان کمک می‌کند، اظهار کرد: مدیریت اصولی آب زراعی و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی می‌تواند به کاهش آب مصرفی برای شالیزاری و رشد کیفی محصولات کمک کند و یکی از برنامه‌های کمیسیون کشاورزی کمک به این امر است زیرا ۵۳ درصد برنج کشور در گیلان تولید می‌شود.

وی با تأکید ویژه بر لزوم انجام کشت دوم برنج در گیلان گفت: انجام کشت دوم علاوه بر تولید محصولی باکیفیت‌تر منجر به افزایش میزان تولید برنج شده و برای انجام این کار باید اراضی کشاورزی زهکشی شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به وجود یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار آب‌بندان در شهرستان آستانه‌اشرفیه بیان کرد: وجود آب‌بندان برای استان گیلان بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا انجام این کار باعث ذخیره‌سازی آب در هنگام خشک‌سالی شده و بخش مهمی از مشکل تأمین آب زراعی را کاهش می‌دهد.

نجفی یکی از راه‌های مناسب جهت عرضه محصولات کشاورزی را برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در گیلان دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت منطقه آزاد انزلی در جهت صادرات و ممنوعیت کاشت برنج در استان‌های دیگر در حمایت از شالی‌کاران مؤثر باشد.

وی با اشاره نقش چهاربانده شدن جاده آستانه‌اشرفیه به بندر کیاشهر در اتصال مرکز گیلان به دریای خزر گفت: چهاربانده شدن محور آستانه‌اشرفیه به بندر کیاشهر یکی از مهم‌ترین درخواست مردم منطقه است زیرا در صورت تحقق این امر کریدور مرکز و شرق گیلان به بندر کیاشهر و دریای خزر متصل می‌شود.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه مکاتبات با وزارت راه به‌منظور تکمیل پل کابلی در جریان است، افزود: با پیگیری انجام‌شده تیرک‌های طولی پل کابلی شهرستان آستانه‌اشرفیه نصب‌شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌زودی این پروژه ملی و مهم  تکمیل می‌شود.

نجفی با تأکید بر لزوم توجه اختصاص یک درصد ارزش‌افزوده به شهرک‌های صنعتی بیان کرد: مهم‌ترین مصوبه مجلس در چند وقت‌ اخیر تعلق یک درصد ارزش‌افزوده به شهرک‌های صنعتی است، لذا در تلاش برای تخصیص این قانون هستیم زیرا تنها نیمی از ظرفیت دو شهرک صنعتی آستانه‌اشرفیه به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/۳۳۸۹


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×