» آخرین اخبار » اقتصاد » تهران و نواحی شمالی کشور اواسط هفته بارانی می‌شود

تهران و نواحی شمالی کشور اواسط هفته بارانی می‌شود

خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ 1۰


صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب در برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد گفت: برای سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه سواحل دریای خزر و آذربایجان شرقی رگبار و بارش پراکنده دارند گفت: سه شنبه نیز در برخی مناطق آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران،؛ شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی به ویژه بعدازظهر و شب‌ها، رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقتی و در برخی ساعات گردوخاک دارند.

وی اظهار کرد: طی چند روز آینده شاهد  وقوع باد و گرد و خاک  در نیمه شرقی کشور  خواهیم بود.

او گفت: از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از یکشنبه تا سه‌شنبه در شمال‌شرق، شرق و مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای شدید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور همچنین از صدور هشدار هواشناسی خبر داد و گفت:رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ  ارتفاعات استان‌های گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات غربی مازندران، غرب آذربایجان غربی، شرق گیلان، مازندران، قزوین، مرکزی، قم، شمال اصفهان، نیمه جنوبی زنجان، شمال همدان، ارتفاعات استان‌های البرز، سمنان، تهران و خراسان رضوی را در برمی‌گیرد. 

وی افزود:احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتاً شدید، صاعقه، احتمال تگرگ، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×