» آخرین اخبار » فناوری » لپ‌تاپ بدون نمایشگر ۱۹۰۰ دلاری

لپ‌تاپ بدون نمایشگر ۱۹۰۰ دلاری

خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ 0۰


شرکتی به نام «سایتفول» لپ تاپ «اسپیس تاپ جی ۱» را ابداع کرده است. این لپ تاپ که هیچ نمایشگری ندارد به یک عینک واقعیت افزوده مجهز است که سیستم عامل مخصوص خود را دارد. تمام قطعات سنگینی که در عینک‌های واقعیت مجازی و افزوده وجود دارند، داخل لپ تاپ هستند بنابراین وزن گجت پوشیدنی مذکور به اندازه یک عینک معمولی است.

به گزارش ایتنا از مهر، شرکت سازنده آن را لپ‌تاپی برای عصر رایانش فضایی نامیده است. این سیستم در حقیقت یک عینک واقعیت افزوده شخصی سازی شده شرکت Xreal است که به چیزی شبیه بخش پایینی لپ تاپ با کیبورد و ترک پد متصل است. به گفته سایتفول سیستم مذکور یک نمایشگر مجازی ۱۰۰ اینچی شناور در دنیای واقعی فراهم می‌کند.

این دستگاه در حقیقت یک سال پیش به طور محدود عرضه شد اما اکنون همه می‌توانند پیش سفارش آن را ثبت کنند.

اسپیس تاپ جی ۱ مجهز به تراشه اسنپ دراگون QCS۸۵۵۰ است که به طور معمول در دستگاه‌های موبایل نصب می‌شود. همراه آن حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با ۱۶ گیگابایت RAM داخل سیستم قرار گرفته اند.

عینک این دستگاه نیز شامل یک جفت نمایشگر او ال ای دی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با رفرش ریت ۹۰ هرتز و میدان دید ۵۰ درجه است. همچنین این عینک از لنزهای تجویزی چشم پزشک نیز پشتیبانی می‌کند.در کنار این موارد در عینک از سیستم بلندگوی ۶و ات Xreal نیز در عینک استفاده شده است.

سیستم لپ تاپ گفته شده دارای ۲ پورت یو اس بی سی است که به مانیتورهای جداگانه متصل می‌شوند.

قیمت این سیستم ۱۹۰۰ دلار اعلام شده است.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×