» آخرین اخبار » فناوری » آگر آیفون شما بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمی‌شود، نگران نباشید!

آگر آیفون شما بیشتر از ۸۰ درصد شارژ نمی‌شود، نگران نباشید!

خرداد ۱۳, ۱۴۰۳ 0۰


بسیاری از کاربران آیفون گزارش کرده‌اند که نگران این هستند که گوشی‌هایشان بیش از ۸۰ درصد شارژ نشود، اما جای نگرانی نیست، این در واقع یک ویژگی است که برای کمک به محافظت از دستگاه و سلامت باتری طراحی شده است.

گرما مقصر است!
اگر آیفون شما بیش از ۸۰ درصد شارژ نمی‌شود، به خصوص در این زمان از سال، احتمالاً به دلیل گرما است.

آیفون‌ها طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که وقتی دستگاه از حداکثر دمای مجاز فراتر رفت، به‌طور موقت شارژ را متوقف می‌کنند و از آسیب احتمالی ناشی از این امر جلوگیری می‌کنند.

چگونه این مساله را حل کنیم؟
مطمئنا هیچ راه حلی بهتر از صبر کردن برای خنک شدن آیفون وجود ندارد. به محض اینکه این اتفاق بیفتد، شارژ به صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت کاربر از سر گرفته می‌شود.

اگر از شارژر بی‌سیم استفاده نمی‌کنید، حداقل در تابستان به سراغ شارژر سیمی بروید یا در شب که دمای محیط خنک‌تر است، دستگاه را شارژ کنید.

همچنین می‌توانید با شارژ کردن گوشی در جای خنک‌تر، از بالا رفتن دمای بیش از حد آن جلوگیری کنید. در برخی موارد نیز برداشتن قاب گوشی به خنک شدن دستگاه کمک می‌کند. بسیاری از کارشناسان شارژ دستگاه را پس از برداشتن قاب توصیه می‌کنند.

 

توصیه‌هایی که باید از آنها اجتناب کنید
رسانه‌های اجتماعی پر از توصیه‌هایی هستند که شمارا به خنک‌کردن گوشی‌های هوشمند با تکه‌های یخ، قرار دادن تلفن همراه در یخچال، چرخاندن دستگاه در استخر و حتی کارکردن آن در زیر آب را به شما توصیه می‌کنند.

اما بهتر است که این کارها را با گوشی هوشمند خود انجام ندهید، حتی اگر دارای گوشی شما ضد آب باشد. اگر به عمر مفید گوشی خود اهمیت می‌دهید، از چنین توصیه‌ها و ترفندهایی دوری کنید     تمامی این ترفندها برای خنک کردن آیفون شما، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به آن بزند. 

نحوه ارسال را انتخاب کنید
در برخی از مدل‌های آیفون، می‌توانید به صورت دستی بین شارژ باتری بهینه، حداکثر ۸۰ درصد و هیچ‌کدام یکی را انتخاب کنید.

با انتخاب محدودیت ۸۰ درصدی، آیفون شما تقریباً تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود و سپس روند شارژ را متوقف می‌کند. اگر سطح شارژ باتری به ۷۵ درصد کاهش یابد، شارژ مجددا از سر گرفته می‌شود تا زمانی که سطح شارژ باتری دوباره به حدود ۸۰ درصد برسد.

برای روشن یا خاموش کردن این ویژگی، به منوی Settings بروید، سپس گزینه Battery را بزنید، به Battery Health and Charging رفته و ۸۰% یا هر گزینه دیگری که مناسب شماست را انتخاب کنید.



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایتنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×