» آخرین اخبار » گیلان » جمع آوری تورآلات و ادوات صید غیرمجاز در آستارا

جمع آوری تورآلات و ادوات صید غیرمجاز در آستارا

خرداد ۹, ۱۴۰۳ 1۰


محمدرضا سلامی ریک، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در پایش‌های دوره‌ای از رودخانه‌ها و تالاب استیل با یک دهنه سد کلهام و بیش از ۵ رشته تور زیر آبی مواجه شدند.

او افزود: این تورآلات و ادوات که به صورت غیرمجاز در تالاب و رودخانه پهن شده بودند، توسط محیط بانان آستارا جمع آوری و سد ماهیگیری تخریب شد.

سد کلهام سازه‌ای است که با چوب یا نی ساخته می‌شود و در انتهای آن قفسی تعبیه شده که صیادان غیرمجاز آن را در بستر رودخانه قرار می‌دهند و ماهی‌ها هنگام مهاجرت به بالادست رودخانه در آن گرفتار می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا تصریح کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از رودخانه‌ها و تالاب استیل، برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت انجام گشت‌های شبانه روزی به عمل آمده تا با توجه به شرایط خاص این اکوسیستم ها، به صورت ویژه مورد حفاظت و حراست محیط زیست قرار گیرند.

تالاب استیل آستارا با وسعتی در حدود ۱۳۸ هکتار یکی از تالاب‌های آب شیرین استان گیلان است که از نظر زیست محیطی حائز اهمیت بوده و با توجه به استقرار در مسیر کریدور مهاجرت پرندگان مهاجر به سمت تالاب‌های ایران و گیلان، نخستین محل فرود و استراحت این پرندگان محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×