» آخرین اخبار » گیلان » اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت

خرداد ۹, ۱۴۰۳ 0۰


محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به برگزاری جلسه بررسی موانع و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه تا پیش از پایان دولت سیزدهم اختصاص یافته است.

در این جلسه که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی استانداری گیلان و مدیران چند دستگاه اجرایی در دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد، اعلام شد: بنا بر تأکید استاندار و به نیت گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی، قرار است دستگاه‌های اجرایی به صورت جهادی و شبانه روزی تکمیل این کتابخانه را که مورد تأکید رئیس جمهور شهید بود، پیگیری کرده تا این کتابخانه به بهره برداری برسد.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان هم گفت: تاکنون بیش از ۹۴ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص پیدا کرده که ۵۰ میلیارد تومان آن در دولت سیزدهم تأمین شده است.


بیشتر بخوانید

  • کتابخانه مرکزی رشت نیمه اول ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد
  • تخصیص اعتبار برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت 
  • پیگیری مراحل ساخت بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در رشت

به گفته او، با افتتاح کتابخانه مرکزی رشت که ۲۳ سال از تاریخ کلنگ زنی آن می‌گذرد، حدود ۳۰ درصد به ظرفیت سرانه فضای کتابخانه‌ای استان گیلان افزوده می‌شود.

یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان

کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور دارای بخش‌های مختلفی چون سالن آمفی تئاتر، مخزن کتاب، سالن‌های مطالعه و جلسات و بخش‌های ویژه گویا و بریل، کتب مرجع، امانت، بخش ویژه و مستقل کودک، ویژه سالمندان، نشریات، بخش ویژه مطالعه پژوهشگران، بخش نگهداری از نسخ خطی، بخش‌های اداری، ویژه پایگاه‌های اطلاعاتی، سالن پذیرایی، گالری نمایش و نمازخانه است.

 جلسه بررسی موانع و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل کتابخانه مرکزی رشت

عملیات ساخت این پروژه سال ۱۳۸۳ با مساحت ۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع آغاز شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×