» آخرین اخبار » اقتصاد » نرخ عوارض ابر‌پروژه آزادراه کشور هنوز تعیین نشده است

نرخ عوارض ابر‌پروژه آزادراه کشور هنوز تعیین نشده است

خرداد ۱۱, ۱۴۰۳ 2۰


رضا محمدیان مدیرعامل شرکت ساخت، احداث و نگهداری آزادراه شیراز _ اصفهان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه   آزاد راه  شیراز _ اصفهان به دو قسمت تقسیم شده که یک قسمت آن از شیراز تا ایزدخواست و قسمت دیگر آن از ایزدخواست تا اصفهان است گفت: عملیات اجرایی آزادراه شیراز – ایزدخواست به طول ۲۲۵ کیلومتر در ۷ قطعه برنامه‌ریزی شد که قطعات یک، دو و سه آن به طول ۱۰۷ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا ایزدخواست از مناطق سد ایزدخواست، کوه مروارید، روستای خسرو شیرین و رودخانه سفید می‌گذرد.

وی تاکید کرد: قطعات چهار، پنج، شش و هفت به طول ۱۱۸ کیلومتر حدفاصل شهرهای سده تا شیراز از مناطق تنگ براق، دشت کامفیروز، تنگ بستانک و تنگ خیاره گذشته و به بزرگراه شیراز – سپیدان متصل می‌شود.

محمدیان بیان کرد: ۶ قطعه از ۸ قطعه آزادراه شیراز _ اصفهان ساخته و به بهره برداری رسیده است گفت: قطعه ۷ که زمینه ساز اتصال آزادراه به بزرگراه شیراز _ سپیدان مراحل اولیه آن که‌ ایجاد کارگاه است تکمیل و نیروها در آن مستقر شده است.

وی با بیان اینکه سهم وزارت راه وشهرسازی در این پروژه حدود ۷۰ درصد  است گفت: سهم پیمانکاران در این پروژه حدود ۳۰ درصد است ، در صورتی که دولت سهم آورده خود را بیاورد، ظرف سه تا ۴ماه آینده زیر بار ترافیکی می رود.

او بیان کرد: برای تکمیل قطعه ۷ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار منابع مالی لازم است که تا به امروز پیمانکاران سهم ۳۰ درصدی خود که‌ ۸۰۰ میلیارد تومان است را پرداخت کرده و دولت هم ۳۰ میلیارد تومان تا به امروز تزریق کرده است.

او توضیح داد: قطعه ۷ آزاد راه اصفهان – شیراز ( اتصال آزاد راه به بزرگراه شیراز_ سپیدان)، را انجام می دهد همچنین آزاد راه به بزرگراه شیراز –  اصفهان از طریق شهر صدرا و از طریق شهر لوپیی را امکان پذیر می‌کند.

محمدیان افزود: طول قطعه ۷ ،۱۴ کیلومتر است و در طرح اولیه ساخت بزرگترین پروژه آزاد راهی کشور ۱۳۶ میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت را داشته ایم و میزان تلفات جاده ای هم تقریبا به صفر رسیده به طوری که در نوروز تنها یک نفر کشته در آزادراه شیراز – اصفهان داشته ایم.

او بیان کرد: هنوز نرخ عوارضی در آزادراه شیراز-  اصفهان توسط وزیر راه وشهرسازی مشخص نشده و تردد از این ۶قطعه رایگان است در صورتی که میانگین عوارضی که برای هر قطعه در نظر گرفته ایم حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار پیش بینی کرده ایم. ۷ سال دیگر بهسازی آسفالت خواهیم داشت بنابراین نیازمند تامین مالی لازم در این بخش خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت، احداث و نگهداری آزادراه شیراز _ اصفهان بیان کرد: آزادراه ارزش اولیه ۳۰ هزار میلیارد تومانی دارد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×