» آخرین اخبار » گیلان » آخرین وضعیت روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت

آخرین وضعیت روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت

خرداد ۷, ۱۴۰۳ 1۰


مهدی نقدی، فرماندار شهرستان شفت با اشاره به آغاز آواربرداری از ساختمان‌های خسارت دیده و سوخته ناشی از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم (ع) گفت: از جمعه گذشته کار آواربرداری شروع شده است و ادامه دارد و شاهد همکاری خوب اهالی و اداره بنیاد مسکن شهرستان هستیم.

او با بیان اینکه کار آواربرداری دارای پیشرفت ۳۰ درصدی بوده و ادامه خواهد داشت، افزود: آواربرداری تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

فرماندار شفت از انجام کامل نقشه برداری از بلوک‌ها و واحد‌ها قبل از آواربرداری خبر داد و تصریح کرد: اجازه ندادیم که حق کسی ضایع شود و لذا ۲ اکیپ کارشناسی اداره بنیاد مسکن در منطقه مستقر شدند تا کار نقشه برداری به درستی انجام و مالکان و حدود واحد‌ها مشخص شود.

نقدی هر بلوک را دارای یک تا ۳ طبقه دانست و گفت: برای هر طبقه (واحد) تسهیلات ۴ درصد با بازپرداخت ۱۷ ساله ۳۵۰ میلیون تومانی تخصیص یافته و مالکان تا ۳ سال فرصت دارند که واحد‌های خسارت دیده را بسازند.

او همچنین به هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان جهت صدور رایگان پروانه ساخت و نظارت بر پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: یک شعبه از اداره بنیاد مسکن شهرستان شفت در روستای امامزاده ابراهیم (ع) مستقر شده و لذا نیازی نیست که افراد جهت دریافت پروانه به شهر مراجعه کنند.

فرماندار شفت با اشاره به پیگیری‌های استاندار گیلان جهت تخصیص تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان یادآور شد: از مجموع ۱۳۰ بلوک خسارت دیده، ۶۰ بلوک (معادل ۱۲۰ واحد) دارای بیمه بودند و لذا مراحل پرداخت خسارت از ۲۵۰ میلیون تومان تا سقف یک میلیارد تومان در حال انجام است.

نقدی از استقرار شعب مرتبط با اسناد ملکی و هویتی همچون ادارات ثبت احوال و ثبت اسناد در منطقه نیز خبر داد و گفت: افراد می‌توانند شناسنامه و سایر مدارک هویتی خود را مجددا دریافت کنند.

آتش‌سوزی هولناک منطقه امامزاده ابراهیم (ع) از توابع شهرستان شفت استان گیلان بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه رخ داده بود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×