» آخرین اخبار » گیلان » رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان‌های انزلی و رضوانشهر

رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان‌های انزلی و رضوانشهر

خرداد ۷, ۱۴۰۳ 0۰


سرهنگ امیر وهاب‌زاده، فرمانده انتظامی بندر انزلی از رفع تصرف بیش از ۷ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

او گفت: در پی دریافت گزارش تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های محدوده منطقه آزاد، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بندر انزلی افزود: مأموران پلیس آگاهی در خلال رسیدگی به این پرونده با کارشناس اداره منابع طبیعی به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

به گفته سرهنگ وهاب‌زاده، در بازدید از این زمین مشخص شد متهم ۷ هزار و ۵۵۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله پایه‌های چوبی و سیم‌خاردار محصور کرده است.

او تصریح کرد: در این خصوص متهم ۵۰ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

معرفی متصرف به دادسرای رضوانشهر 

سرهنگ حامد شادبهر، فرمانده انتظامی شهرستان رضوانشهر هم از دریافت گزارش تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستا‌های بخش پره‌سر و پیگیری موضوع از سوی پلیس خبر داد.

او گفت: پس از انجام تحقیقات، مأموران آگاهی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به محل اعلامی اعزام شدند.

فرمانده انتظامی رضوانشهر افزود: در بازدید از زمین مورد نظر مشخص شد، متهم ۳ هزار و ۱۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به وسیله سیم‌خاردار و فنس محصور کرده است.

به گفته سرهنگ شادبهر، متصرف ۴۲ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این اراضی را ۶۲ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: شهروندان برای حفظ و حراست از اراضی و منابع ملی در صورت مشاهده یا اطلاع از هرگونه موارد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

 عکس آرشیوی است

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×